ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
קשור לכוח קודס

ארגון טרור עיראקי הנתמך על ידי איראן, ניסה לפגוע ביהודים באסיה

מיליציית טרור הנתמכת על ידי איראן עומדת מאחורי ניסיונות לבצע פיגועי טרור נגד יהודים במרכז אסיה. אלו כללו את הניסיון הכושל לתקוף את משרדי הסוכנות היהודית באלמטי בקזחסטן, וניסיון להצית את המרכז היהודי 'אור אבנר'

ארגון טרור עיראקי הנתמך על ידי איראן, ניסה לפגוע ביהודים באסיה
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

טהראן מרחיבה את השפעתה מעבר למזרח התיכון. המיליציה העיראקית קטאיב חיזבאללה, בגיבוי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנית, היתה אחראית לניסיונות לבצע פיגועי טרור נגד מרכזים יהודיים באוזבקיסטן ובקזחסטן בשבועות האחרונים, כך מדווח ערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' המתנגד למשטר האיראני ומדווח מלונדון.

מיליציית קטאיב חיזבאללה, הידועה גם בשם גדודי חיזבאללה, היא מיליציה שיעית עיראקית שהוקמה בשנת 2007. הקבוצה נמצאת בשיתוף פעולה הדוק עם איראן, והיא חלק מכוחות הגיוס העממיים (PMF) בעיראק. פעילותה של המיליציה שעליה הוטלו סנקציות מצד ארה"ב נתמכת על ידי איראן באמצעות אימונים, נשק ותמיכה כספית.

מעבר לעיראק, מיליציית קטאיב חיזבאללה הרחיבה את פעילותה לסוריה, שם היא נלחמת לצד מיליציות אחרות הנתמכות על ידי איראן בתמיכה במשטר אסד, וכעת גם במרכז אסיה.

מקורות אישרו לערוץ כי קטאיב חיזבאללה ביצעה פעולות טרור באוזבקיסטן ובקזחסטן באמצעות פעיל טאג'יקי שזוהה מוחמד עלי בורחאנוב, המכונה גם סייד חמיד אל-תג'יקי.

על פי הדיווח, בורחנוב ופעיליו זוכים לתמיכה מיוחדת ממחלקת 400 של כוח קודס, המגייסת אנשי מיליציה צעירים. הוא משתף פעולה גם עם ג'יהאדיסטים, כמו דאעש והטליבאן. המבצעים שהוביל בורחנוב למען קטאיב חיזבאללה כללו את הניסיון הכושל לתקוף את משרדי הסוכנות היהודית באלמטי בקזחסטן, ניסיון להצית את המרכז היהודי 'אור אבנר' באלמטי באמצעות בקבוק תבערה, ונסיונות טרור נוספות.

על פי הדיווח בורחנוב, שנקשר למספר פיגועים במרכז אסיה, למד באוניברסיטת אל-מוסטפא באיראן - מקום גיוס ידוע לקבוצות מיליטנטיות הנתמכות על ידי טהראן. לאוניברסיטה זו, הפועלת תחת לשכת התעמולה האסלאמית של סמינר קום, יש סניפים בכמעט 60 מדינות והיא משמשת כמכשיר העיקרי של איראן להפצה תעמולה שיעית.

ארצות הברית הטילה סנקציות על האוניברסיטה בדצמבר 2020 על גיוס סטודנטים אפגנים ופקיסטנים להילחם בסוריה, קנדה הלכה בעקבות ארצות הברית באוקטובר 2022 וגם הטילה סנקציות על תפקידה בגיוס לוחמים זרים.

איראן קזחסטן אוזבקיסטן טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}