ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בזכות לומדי התורה

קידוש השם: בתל אביב התכנסו להודות על הנס בפיגוע שנמנע

במקום הנס: המונים הגיעו לרחבת ביהמ"ד רשב"י בתל אביב להודות על הנס בפיגוע שנמנע. הראש"ל: "הנס הגדול שנעשה פה, הכל זה בזכות לומדי התורה שיש כאן בעיר תל אביב". צפו בגלריה

קידוש השם: בתל אביב התכנסו להודות על הנס בפיגוע שנמנע
כנס ההודיה בתל אביב צילום: יעקב כהן

בבית המדרש רשב"י ברחוב לח"י תל אביב התקיים אמש (ראשון) מעמד רב רושם של הודאה להשי"ת על הנס העצום שאירע סמוך ונראה לבית המדרש.

כזכור, בשבוע שעבר הגיע מחבל מתאבד שניסה לבצע פיגוע ובחסדי שמים התפוצץ לבדו ללא נפגעים. עפ"י המצלמות שהיו במקום נראה שכוונתו הייתה להכנס לתוך בית המדרש רשב"י ולהתפוצץ שם, מה שהיה גורם לנפגעים רבים מכיוון שבית המדרש היה באותה שעה מלא במתפללים וכן בחורי ישיבות שלמדו במסגרת ישיבת בין הזמנים.

במעמד שהתקיים ברחבת בית המדרש השתתפו הראש"ל הגר"י יוסף, רב העיר הגרי"מ לאו, רבה של ב"ב ור"י אור אליצור הגר"מ בן שמעון, ראב"ד ת"א הגר"ז כהן ורבני בית המדרש האחים הגר"מ והגר"א משולם וכן חברי מועצת העיר מסיעת ש"ס.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר בדבריו: "כמה סיעתא דשמיא ראינו שהקב"ה לא עוזב אותנו, כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב, וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך, השמירה והנס הגדול שנעשה פה, הכל זה בזכות לומדי התורה שיש כאן בעיר תל אביב".

גם שאר הרבנים בדבריהם אמרו כי רק לימוד התורה והתפילות הם שהגנו וקראו לציבור לקבוע עיתים לתורה ולהצטרף לשיעורים ולמסגרות הלימוד בבית המדרש.

בסיום המעמד קראו הרבנים יחד עם הציבור פרק תהילים להצלחת החיילים ולהשבת החטופים והודו להשי"ת על הנס באמירת נשמת כל חי ברוב עם.

צפו בגלריה של הצלם יעקב כהן 

תל אביב רשב"י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}