ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"סוכנים ציונים"

המפלגה האיטלקית פירסמה רשימה שחורה של יהודים ותומכי ישראל

"המפלגה הקומוניסטית החדשה" באיטליה פירסמה רשימת שמות של יהודים, ישראלים ופרו ישראלים תחת ההגדרה "סוכנים ציונים במדינה שיש לגנות אותם ולהילחם נגדם"

המפלגה האיטלקית פירסמה רשימה שחורה של יהודים ותומכי ישראל
הפרלמנט של איטליה צילום: Pixabay

מפלגת השמאל הרדיקלית באיטליה, "המפלגה הקומוניסטית החדשה", עוררה סערה גדולה לאחר שפירסמה מעין "רשימה שחורה" של יהודים, ישראלים, אזרחים, פוליטיקאים ועיתונאים, שהוגדרו "סוכנים ציונים במדינה שיש לגנות אותם ולהילחם נגדם". 

לפי הדיווח ב"ווינט", הרשימה כוללת יותר מ-150 שמות, והיא מקוטלגת לפי קטגוריות שונות. כך לדוגמא, גורמים שונים באיטליה מקוטלגים תחת הכותרת: "ציונים שהם חלק מהמפלגות הפוליטיות או נציגים של ארגונים ציבוריים שפעילים בתמיכה במדינה הציונית ישראל". 

בקטגוריה השביעית מופיעים "ציונים שהם חלק מהתקשורת ומעולם התרבות ותומכים ב'מדינה הציונית' או מקדמים אותה באיטליה". במפלגה הקומוניסטית הסבירו כי הרשימה "רק בתחילתה ויש עוד הרבה מה לעשות". 

שורה ארוכה של חברי פרלמנט מטעם המפלגה הדמוקרטית מסרו בתגובה לרשימה: "בשעות האחרונות ארגון אנטישמי שמכנה עצמו המפלגה הקומוניסטית החדשה מפיץ רשימת חרם נגד אישים, ארגונים וחברות שלדבריו יש לפגוע בהם ולהחרים אותם בגלל קשריהם עם ישראל ועם העולם היהודי. זה עוד מקרה בשורה ארוכה של מעשים אנטישמיים שמחזירים את כולם לתקופה חשוכה מאוד של אירופה. אנחנו שולחים מכאן את תמיכתם ואת הסולידריות שלנו עם כל האנשים והארגונים המעורבים". 

שר התרבות ג'נארו סנג'וליאנו אמר: "ברצוני להפגין את קרבתי לקהילה היהודית ולאנשים שהוכנסו לרשימה הזאת. לא יכול להיות מקום בחברה שלנו לכל מעשה של אי סובלנות או פגיעה בחופש הביטוי והמחשבה".

נאצים אנטישמיות איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}