ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
זמן שאול

דיווח: סינוואר בפאניקה ובמנוסה תמידית, מסתובב כשהוא מחופש לאישה

לאחר שניצל בעור שיניו ונמלט בקושי מלכידה, מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר - מי שתכנן את זוועות ה-7 באוקטובר בישראל, נאלץ כעת להימלט ולהסתתר ברשת מנהרות הטרור של עזה. לסינוואר לוקח שלושה שבועות להעביר הודעות ליעדים שלו

דיווח: סינוואר בפאניקה ובמנוסה תמידית, מסתובב כשהוא מחופש לאישה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מנהיג חמאס יחיא סינוואר נטש את מנהרות הטרור בעזה והוא מסתתר בין פלסטינים "לבוש כאישה", כך אמרו מקורות מודיעין ישראלים לעיתון הבריטי 'דיילי אקספרס'. אדריכל הזוועות ב-7 באוקטובר, יחיא סינוואר, ברשימת המבוקשים של ישראל, הוא קודם למנהיג הזרוע הפוליטית של חמאס, בעקבות חיסולו של איסמעיל הנייה בטהראן מוקדם יותר החודש.

מנהיג חמאס יחיא סינוואר נטש את מנהרות הטרור של עזה והוא מסתתר בין פלסטינים "לבושים לאישה", אמרו אמש מקורות מודיעין ישראלים.

בישראל מאמינים כי לכידה או חיסול של מנהיג ארגוו הטרור, יביא מכת מוות סופית להיררכיה המדינית של חמאס, ותגרום לו להתפצל ולהתמוסס כישות, כך מדווח העיתון.

סינוואר בן ה-61 מסתתר בין המוני העקורים הפלסטינים בעזה, כאשר כוחות צה"ל מנהלים מרוץ נגד הזמן לתפוס אותו. "למעשה היינו במרחק דקות נסיעה יותר מפעם אחת", אמר שלום בן חנן, לשעבר בכיר בשב"כ, לפי הדיווח בעיתון הבריטי, בן חנן לוקח חלק במצוד אחר סינוואר. "גילינו באמצעות פעולות אחרות, כי סינוואר לא יושב מתחת לאדמה במנהרות או באזורים תת-קרקעיים יותר מ-24 עד 36 שעות בכל פעם" אמר.

בן חנן הוסיף: "הוא יודע שאנחנו יכולים למצוא מיקומים תת קרקעיים כאלה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. והוא יודע שאם יעשה טעות או שנמצא מקורות שיגידו לנו איפה הוא נמצא, נשיג אותו. הוא צריך להיות בתנועה כדי למנוע מהטעות הזו להפוך לקטלנית בשבילו".

מקור ביטחוני אמר לעיתון: "עכשיו אנחנו מחפשים אותו עם שימוש בטכנולוגיה ובמודיעין אנושי, ומאמינים שהוא מסתתר בין אנשים". לאחר שהוא נותק מהיכולת לתקשר טכנולוגית מחשש שצה"ל יגלה את מיקומו, "לוקח אפילו שלושה שבועות עד שחלק מההודעות שלו עוברות", כך אמרה מייגן סאטקליף מומחית בנושא ל'דיילי אקספרס'.

יחיא סינוואר מלחמת חרבות ברזל עזה חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}