ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"בניגוד לדין"

היועמ"שית: קידומו של הקצין שעומד לדין - אינו חוקי; בן גביר מתעקש

היועצת המשפטית לממשלה טענה כי קידומו של רפ"ק מאיר סוויסה לסגן-ניצב, בעוד הוא עומד לדין בגין השלכת רימון לעבר מפגינים - אינו חוקי. בן גביר: "אם היועמ״שית רוצה לבטל מינוי של השר, היא מוזמנת ללכת לבג״צ"

היועמ"שית: קידומו של הקצין שעומד לדין - אינו חוקי; בן גביר מתעקש
בן גביר בטקס הענקת הדרגה לסוויסה צילום: דוברות השר

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, טענה הערב (ראשון), כי קידומו בתפקיד של רב-פקד מאיר סוויסה, אשר הואשם בהשלכת רימוני הלם לעבר מפגינים, הינה בניגוד לדין. 

היועמ"שית שלחה מכתב ליועצים המשפטיים של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי וכתבה כי לפי נהלי המשטרה, השר רשאי לאשר מינויים של קציני משטרה רק לאחר שהונחה בפניו המלצה או חוות דעת של המשטרה עצמה. במקרה של סוויסה הייתה זו החלטה של השר בן גביר ללא שהונחה בפניו המלצה של המשטרה. היועמ"שית ציינה במכתב כי הדבר חמור שעה שנגד סוויסה נפתח הליך פלילי.

"כניסתו של רפ"ק סוויסה לתפקיד זה או ענידת דרגות סגן-ניצב על ידו תהיה, איפה, בניגוד לדין על כל המשתמע מכך", כתב מיארה. 

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף בתגובה: ״המינוי של סנ״צ מאיר סוויסה לא יבוטל. אם היועמ״שית רוצה לבטל מינוי של השר, היא מוזמנת ללכת לבג״צ. נעשו כלל הצעדים הנדרשים ע״פ חוק ובהתאם לסמכות השר לביטחון לאומי כדי למנותו.

עוד טען השר: "היועמ״שית היא גורם ממליץ ולא גורם מחליט ולכן סוויסה הוא סגן ניצב ומפקד תחנת תל אביב - דרום. המכתב של אנשי היועצת רצוף באי דיוקים ועובדות לא נכונות".

כזכור, בשבוע שעבר העניק השר בן גביר לסוויסה דרגת סגן-ניצב והודיע על מינויו למפקד תחנת תל אביב-דרום.

במעמד קבלת הדרגה, שיבח אותו השר בן גביר: "אני עד לשיימינג שעשו לו, לכמות הלחצים הפוליטיים שהופעלו על כולנו שלא ניתן לו דרגה ועל הניסיון לעשות סיכול ממוקד לשוטר שפעל לכאורה לפי הנחיה שקיבל ובכל מקרה שגם מח"ש מודים היום שלא פעל בזדון אלא ביצע את תפקידו. לא אתן לרוחות הרעות וללחצים לשנות ולהשפיע עלי - מול השיימינג והרוע והתרעלה והשנאה כלפי שוטר שקיים וביצע את תפקידו אני עומד ואומר - אני נותן לך גב. אני נותן לכם גב, אני אוהב אתכם".

רק לפני קצת יותר מחודש, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים, כתב אישום כנגד סוויסה בגין השלכת רימוני הלם לעבר מפגינים, במהלך בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית, במרץ 2023. יחד עם סוויסה נאשמים עוד שני קצינים נוספים ושני שוטרים, בסעיף עבירה של מעשי פזיזות ורלשנות. 

גם אז, תקף השר בן גביר את הגשת האישום וגיבה את השוטרים האלימים: "החלטת מח"ש להגיש כתב אישום נגד רפ"ק מאיר סוויסה ושוטרים נוספים נגועה במניעים פוליטיים ולחץ פוליטי", טען השר. "מח"ש, בהנחיית היועמ"שית ופרקליט המדינה, דבקה בעיקרון של אכיפה בררנית ומספקת הגנה למפרי חוק וחוסמי כבישים מצד אחד של המפה הפוליטית תוך ניסיון להרתיע שוטרים מלאכוף את החוק נגדם".

מאיר סוויסה איתמר בן גביר גלי בהרב מיארה היועצת המשפטית לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}