ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
קידוש השם

רבה של אוקראינה השתתף עם שטריימל בחגיגות העצמאות

הרב יעקב בלייך, רבה של אוקראינה, היה נציג היהודים באירועים הממלכתיים לציון יום העצמאות של אוקראינה, כאשר הוא מכבד בהופעתו, למרות יום השבת, לבוש בשטריימל ובקפוטה. הרב נשא תפילה לסיום המלחמה

רבה של אוקראינה השתתף עם שטריימל בחגיגות העצמאות
הרב בלייך בטקס צילום: לשכת נשיאות אוקראינה

אוקראינה ציינה בשבת האחרונה את יום העצמאות שלה, בצל המלחמה המתמשכת מול רוסיה – שקיבלה בשבועות האחרונים תפנית מפתיעה, לנוכח הצלחת אוקראינה לחדור לתוך שטח רוסיה ולכבוש ממנה שטחים רבים.

באירוע הרשמי, הוזמנו ראשי כל הדתות, בהם רבה הראשי של אוקראינה, הרב יעקב בלייך, שהגיע לבוש בבגדי השבת החגיגיים, השטריימל והקפוטה. כך, מתוך הפגנת זהותו היהודית, עורר רבה הראשי של אוקראינה קידוש השם באירועים הממלכתיים.

לשכת נשיאות אוקראינההרב בלייך בטקסצילום: לשכת נשיאות אוקראינה

הרב בלייך התאכסן במלון הסמוך למקום החגיגות, למרות שהקהילה בראשה הוא עומד בקייב, מרוחקת מרחק הליכה של ארבעים דקות מהמקום. באירוע השתתפו כל הבכירים האוקראיניים, נציגים רבים ממדינות זרות, כולל ראשי מדינות שהגיעו במיוחד להביע סולידריות עם העם האוקראיני. כולם צפו בכבוד שמקבל הרב בלייך מהנשיא זלנסקי.

אחרי האירוע המרכזי שהתקיים ברחובה של עיר, התקיים אירוע מצומצם יותר לסגל הבכיר, שם דיבר הרב בלייך, וציין בדבריו את הסבל הרב ואת הצער שחווים אנשים רבים כל כך מהמלחמה הארוכה, והתפלל לסיומה, מתוך ניצחונה ושמירה על עצמאותה של אוקראינה.

נשיא אוקראינה זלנסקי התייחס בנאומו בין היתר למתקפת הפתע של מדינתו בתוך שטח רוסיה, והבהיר כי הפעולה תימשך עוד זמן רב. בנוסף, חשף זלנסקי כי נעשה לראשונה שימוש בנשק חדש מתוצרת אוקראינית, כטב"ם מסוג Palyanitzya. "האויב נפגע", אמר הנשיא. "כל מה שהאויב הביא לארצנו חוזר עכשיו לביתו. מי שרצה להפוך את אדמתנו לאזור חיץ צריך לחשוב למנוע מהמדינה שלו להפוך לפדרציית חיץ. לכן גם אויבנו ידעו מהו התגמול בדרך האוקראינית. תגובה ראויה, סימטרית, ארוכת טווח. אויבנו יידעו שבמוקדם או במאוחר תגיע תגובה אוקראינית לכל נקודה ברוסיה שהיא מקור לסכנה לחיי המדינה שלנו ואנשינו", ציין.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב בלייך ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}