ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
טען להצלחה

נסראללה התרברב בנאום: "יש פגיעה בכל המטרות. כל כטב"ם עבר את הגבול"

נסראללה טען כי האיחור בתגובה נועד "להעניש את האויב" על ידי "הובלה לנפילות בבורסה ולהפסדים כלכליים" נסראללה אמר כי הם המתינו לתגובה כדי לתת הזדמנות במשא ומתן בנוגע לעסקת הפסקת אש בעזה

נסראללה התרברב בנאום: "יש פגיעה בכל המטרות. כל כטב"ם עבר את הגבול"
נסראללה צילום: אל מנאר

מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (ראשון) לאחר מתקפת המנע הישראלית של צה"ל בדרום לבנון. נסראללה אמר בנאומו: "שואלים למה התגובה התאחרה להיום. היינו מוכנים מאז מותו של פואד שוכר, הדיחוי הוא תוצאה של שלב הכוננות של ישראל וארה"ב החיפזון היה עלול להוביל להפסד. חוץ מזה האיחור נועד להעניש את האויב על ידי הובלה לנפילות בבורסה ולהפסדים כלכליים".

הוא הוסיף: "זה היה מועיל שימשיך, וההמתנה של ישראל תמשיך עוד כי יש עוד תגובה איראנית ותימנית. בחנו לאורך הזמן האם מתאים שכל הציר יגיב ביום אחד או באופן פרטני".

נסראללה ציין כי התגובה התעכבה כדי לתת את הזדמנות למשא ומתן בנוגע לעסקת הפסקת אש בעזה. אך "כשהתברר שנתניהו ממשיך להציב תנאים, הוחלט להגיב" אמר.

הוא אמר עוד כי חיזבאללה הגדיר את בסיס גלילות כיעד התקיפה, ופירט את הסיבות: "החלטנו מההתחלה שהמטרה תהיה מטרה צבאית, בעלת תכונות מסוימות. צריך שיהיה לה קשר להתנקשות בפואד שוכר, בסיס שקשור למודיעין או לחיל האוויר. כמו כן, הוחלט שהמטרה לתגובה צריכה להיות קרובה לתל אביב בעומק, לא עכו ולא נהריה ולא חיפה".

נסראללה הוסיף: "המטרה המרכזית הייתה מטה המודיעין הצבאי בגלילות, ולצידו בסיס אחר. בנוסף, הבסיסים הצבאיים והעמדות הצבאיות - בצפון, שהן מטרות שיש לתקוף אותן בפני עצמן. גם כדי להעסיק את כיפת ברזל ואת טילי היירוט כדי שהכטב"מים יוכלו לעבור בבטחה".

מנהיג חיזבאללה הכחיש את הצלחת מתקפת המנע הישראלית: "הנרטיב הזה מלא בשקרים. כל עמדות שיגור הרקטות עבדו בלי יוצא מן הכלל, ולא נפגעו. ולמעשה ירינו בסוף 340 רקטות ושיגרנו עוד עשרות כטב"מים. כל הרקטות שוגרו, מה שהוביל לפגיעה בכל המטרות. כל כטב"ם עבר את הגבול".

נסראללה אמר עוד: "היעד הספציפי הוא בסיס המודיעין הצבאי אמ"ן ו-8200 בגלילות ליד תל אביב. לפי המידע שלנו מספר כטב"מים הגיעו לשתי המטרות האלה אבל האויב דיסקרטי כרגיל. הימים והלילות הם שיגלו מה היה כאן".

נסראללה חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל פואד שוכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}