ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"הומתקו כל הדינים"

בזמן מתקפת המנע: מדוע האריך הצדיק הרב קוק את סעודה שלישית?

הצדיק הרב דב קוק מטבריה האריך באופן פלאי את סעודה שלישית עד לשעה חמש לפנות בוקר שעת מתקפת המנע | בדקות הקריטיות ביותר פנה בלחש לסובבים אותו ואמר: "הומתקו כל הדינים" | ומדוע זרק הרב סוכריות?

בזמן מתקפת המנע: מדוע האריך הצדיק הרב קוק את סעודה שלישית?
הצדיק רבי דב קוק צילום: שוקי לרר

מדי שבוע מנהגו של הגאון הצדיק הרב דב קוק מטבריה לשבת בסעודה שלישית יחד עם תלמידיו כמה שעות אחרי יציאת השבת שם אומר דברי כיבושין משך שעה ארוכה, עוד הרבה לאחר צאתה של השבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אתמול (מוצאי שבת  קודש, פרשת עקב) באופן פלאי חרג הרב קוק מהרגלו והמשיך את "סעודה שלישית" עמוק אל תוך הלילה. 

תוך כדי שהוא שרוי בהתרוממות רוח גדולה, פנה הרב קוק ואמר בלחש לגיסו הגאון רבי אליעזר רוט גאב"ד עשות משפט וחתנו של עמוד ההוראה הגר"י זילברשטיין ששהה במקום במשך כל הלילה: "ברוך ה' הומתקו כל הדינים והגזירות".

כל זה כאמור בעיצומה של מתקפת המנע הדרמטית שהתרחשה לא רחוק בעומק שטח לבנון.

לקראת סיום הסעודה ובזמן שכבר החלו האזעקות ביישובי הצפון השליך הרב סוכריות לעבר תלמידיו הקרובים ואמר אלו יהיו במקום הטילים.

הרב קוק בזריקת הסוכריות צילום: רועי דוד

הסעודה נמשכה עד השעה חמש לפנות בוקר, כשלאחר מכן התפלל הרב בדביקות גדולה תפילת ערבית ומיד לאחמ’’כ תפילת שחרית עם הנץ החמה. לאחר תפילת שחרית ערך הרב הבדלה על היין להבדיל בין קודש לחול.

כלל הנוכחים בסעודה הרגישו שמתחולל משהו שמימי, אך הרב לא האריך בדיבורים על המצב אלא ברמזים לתלמידים הקרובים וכאמור בלחש לגיסו גאב’’ד עשות משפט הגר’’א רוט.

הרב דב קוק טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}