ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
זוועה ברוסיה

אסירי דאעש הוציאו להורג ארבעה סוהרים והשתלטו על עוד שמונה

כוח צלפים חיסל את ארבעת החוטפים ושחרר את החטופים. אנשי דאעש שהשתלטו על הסוהרים מול המצלמות הצהירו כי הם עושים זאת בשל "התעללות במוסלמים". לפני כחודשים התרחש אירוע דומה ברוסטוב

אסירי דאעש הוציאו להורג ארבעה סוהרים והשתלטו על עוד שמונה
פעילי דאעש צילום: טלגרם ג'יאדיסטי

צלפים מהמשמר הלאומי של רוסיה חיסלו ביום שישי ארבעה אסירים של דאעש, אחרי שהשתלטו על סוהרים והוציאו להורג ארבעה מהם. המחבלים השתלטו בסך הכל על 12 בני אדם, לפני שחוסלו.

שירות בתי הסוהר הפדרלי מסר כי ארבעת האסירים שהצהירו אמונים לדאעש – המדינה האסלאמית, לקחו שמונה סוהרים וארבעה אסירים כבני ערובה, והוציאו להורג ארבעה מהסוהרים. שלושה מהם נהרגו במקום ואילו הרביעי מת מפצעיו מאוחר יותר בבית חולים. מהסוכנות נמסר כי שלושה סוהרים נוספים אושפזו עם פציעות.

המשמר הלאומי של רוסיה אמר שהצלפים שלו "נטרלו" את כל ארבעת התוקפים, ושחררו את כל החטופים, בעוד ששירות בתי הסוהר הפדרלי טען גם הוא לקרדיט על חיסול התוקפים. כלי התקשורת ברוסיה לא ידעו להסביר את חוסר התיאום בין הדיווחים. ברוסיה דיווחו כי ארבעת התוקפים הם אזרחי אוזבקיסטן וטג'יקיסטן, אך טרם התקבל אישור רשמי לזהותם ומניעיהם.

התקרית הקשה התרחשה בכלא בסורובקינו שבאזור וולגוגרד, 860 קילומטרים דרומית מזרחית למוסקבה, עם זאת, טרם ברור כיצד הצליחו האסירים לשים את ידיהם על מספר כה גדול יחסית של סוהרים ואסירים. באחד התיעודים שהופצו מתוך הכלא במהלך ההתרחשות, אמרו המחבלים כי הם פעלו "ללא רחמים" בתגובה "להתעללות שכוונה נגד אסירים מוסלמים".

רוסיה, שסוכנויות ההגנה והביטחון שלה מתמקדות מאוד במלחמתה באוקראינה, ראתה לאחרונה עלייה במתקפות מיליטנטיות איסלאמיסטיות. כך למשל, ביוני האחרון שישה עצורים שהוחזקו במתקן כליאה באזור רוסטוב חוסלו, בתום דרמה שבמהלכה השתלטו על שני סוהרים במקום ולקחו אותם כבני ערובה.

במהלך אותה תקרית פרסמו העצורים, בהם כמה מחבלים מדאעש, תיעודים שבהם נראו מחזיקים בסוהרים, מאיימים על אחד מהם בסכין ומתגאים שתפסו את "הכופרים". בתיעוד שפרסמו העצירים מתוך המתקן הם נראו מניפים את דגל דאעש ומחזיקים בסוהרים, כשאחד מהם אף אוחז בסכין ומציג אותה בבירור למצלמה. "אנחנו במרכז המעצר ברוסטוב, היכן שהאחים שלנו נכלאו ונידונו למאסר. המוג'אהידין של דאעש השתלטו על המקום ותפסו את הכופרים", אמר אחד המחבלים.

רוסיה דאעש וולגוגרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}