ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תקלה חמורה

מיירט פגע בספינת הקרב - דוד הי"ד נהרג | כל הפרטים מהתקרית

שלושה לוחמי חיל הים נפגעו על הסיפון: דוד משה בן שטרית נפצע באורח אנוש, הוא הועבר לכלי שיט אחר - ומשם למעגן בנהריה ולבית החולים בנהריה שם נפטר מפצעיו. בצה״ל מעריכים כי מדובר בתקלה נדירה שבה המיירט החליף בטעות את המטרה שלו תוך כדי תנועה

מיירט פגע בספינת הקרב - דוד הי"ד נהרג | כל הפרטים מהתקרית
דוד משה בן שיטרית הי"ד צילום: דובר צה"ל

סמ"ר דוד משה בן שטרית הי"ד, תושב היישוב אדם בבנימין, נהרג הבוקר (ראשון) כתוצאה מפגיעת מיירט בספינת קרב, במהלך מתקפת חיזבאללה מול חופי נהריה. באירוע נפצעו שני לוחמים נוספים באורח קל ובינוני.

דוד, לוחם בפלגה 914 של זרוע הים, בן 21, הותיר אחריו הורים ושלוש אחיות. זהו החייל השני שנפל מהיישוב אדם בבנימין, תוך שבוע.

מתחקיר ראשוני בחיל האוויר ובחיל הים לאירוע פגיעת המיירט ב"דבורה" של חיל הים עולה, כי מיירט של כיפת ברזל זיהה כטב״ם ששיגר חיזבאללה למרחב הימי, מול חופי הצפון. המיירט שוגר לעבר הכטב״ם, ולאחר זמן קצר - התבצעה פגיעה בסיפון האחורי של ה״דבורה״. חלקים מהמיירט, שככל הנראה לא התפוצץ, אותרו על הספינה. אם היה מתפוצץ - הכלי כולו היה עולה באש כנראה. 

בצה"ל מעריכים כי מדובר בתקלה נדירה שבה המיירט החליף בטעות את המטרה שלו תוך כדי תנועה - ובמקום לפגוע בכטב"ם - פגע בדבורה ובלוחמים שהיו על הסיפון. אפשרות נוספת שנבדקת במסגרת התחקיר שעדיין מתנהל, היא שהיה יירוט מוצלח של הכטב"ם בגובה נמוך מעל הדבורה, ושברי היירוט פגעו בסיפון ובלוחמים. 

שלושה לוחמי חיל הים נפגעו על הסיפון: דוד נפצע באורח אנוש, הוא הועבר לכלי שיט אחר - ומשם למעגן בנהריה ולבית החולים בנהריה. לאחר ניסיונות החייאה רבים, נקבע מותו. שני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל ובינוני.

בגל"צ דווח כי הדבורה שנפגעה חזרה לבסיס חיפה היא ספגה גם נזקים כתוצאה מהפיצוץ, ועוברת כעת תיקון. בעוד 24-48 שעות תחזור לכשירות מלאה ולפעילות מבצעית. בצה״ל אומרים: "מדובר בתקלה יחסית חריגה ונדירה שלא נתקלנו בה, התחקיר עדיין נמשך ויידרש לבדוק איך המיירט החליף מטרה במטרה אחרת שהיא כוחותינו. כאמור, נבדקות גם אפשרויות נוספות".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: מסר: "בכאב גדול נודע לנו הבוקר כי דוד, בנם של שמעון ואיריס, עובדת המועצה ואח של תמר, שיר והודיה נפל בעת שירותו בחיל הים במהלך הלחימה בצפון. דוד אהב את המדינה והיה נחוש לשרת את עם ישראל ולהילחם למענו".

"זו מכה קשה לכולנו ובייחוד ליישוב אדם שבשבוע שעבר ליווה למנוחות את הלוחם מרדכי בן שועם. אני מבקש למסור תנחומים להורים ולאחיות – כולנו איתכם! וכן לחזק את תושבי אדם. בזכות החיילים הגיבורים שלנו עם ישראל ינצח!".

דוד משה בן שיטרית חיל הים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}