ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"הקרב לא נגמר"

תגובה מספקת לחיסול? חילוקי דעות בקרב תומכי נסראללה

חלק מתומכי חיזבאללה הביעו אכזבה למתקפה של הארגון על ישראל, ואמרו כי "היא לא הרחיקה לכת כדי לנקום את החיסול בפואד שוכר". אחרים שיבחו את המתקפה שלדברי חיזבאללה כללה 320 רקטות

תגובה מספקת לחיסול? חילוקי דעות בקרב תומכי נסראללה
פואד שוכר ונסראללה צילום: חיזבאללה

במשך שבועות המתינו בישראל בחשש למתקפה גדולה של חיזבאללה כנקמה על חיסול רמטכ"ל חיזבאללה בביירות בחודש שעבר, על רקע חשש שהסלמה עלולה להתפתח למלחמה אזורית כוללת.

חלק ניכר בישראל התעורר ביום ראשון וגילה שלפחות לטווח המיידי, נראה שהמתקפה המפחידה הסתיימה כמעט לפני שהתחילה.

הן ישראל והן חיזבאללה הודיעו במהירות על הצלחה בתקיפות: ישראל על התקפת המנע לפני עלות השחר נגד משגרי הרקטות של חיזבאללה בדרום לבנון, וחיזבאללה על מטחי רקטות ומל"טים לאחר מכן לעבר הצפון. ואז שני הצדדים שלחו מסרי "בלימה".

חיזבאללה הודיע ​​כי השלים את "השלב הראשון" של המתקפה שלו כדי לנקום את החיסול של פואד שוכר, שר הביטחון יואב גלנט, אמר כי שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין והם "דנו בחשיבות הימנעות מהסלמה אזורית".

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי חלק מתומכי חיזבאללה הביעו אכזבה למתקפה של הארגון על ישראל, ואמרו כי "היא לא הרחיקה לכת כדי לנקום את החיסול בפואד שוכר", המפקד הבכיר של חיזבאללה שחוסל בחודש שעבר בתקיפה ישראלית בפרבריה הדרומיים של ביירות.

אחרים שיבחו את המתקפה שלדברי חיזבאללה כללה 320 רקטות, מספיק כדי להפוך אותה לאחד המטחים הגדולים בחודשים האחרונים - ואמרו שהארגון "הפגין את כוחו תוך הימנעות ממלחמה כוללת שכמעט כולם מסכימים שזה יהיה הרסני גם לישראל וגם ללבנון".

סבאח סולימאן, תושבת הפרברים הדרומיים של ביירות, שהייתה בסמוך למקום חיסולו של שוכר בחודש שעבר, אמרה כי היא מרוצה מכך שחיזבאללה תקף, למרות שהיא חוששת מתגובה נוספת מצד ישראל.

"אני לא יכולה להגיד שאני לא מפחדת", אמרה בהודעת טקסט ל'ניו יורק טיימס', והוסיפה כי היא לא יכולה לברוח מהאזור כי היא לא יכולה להרשות לעצמה לגור במקום אחר. "אין לנו ברירה אלא להישאר ולחכות, אבל נסראללה נתן לנו תקווה עם המתקפה" אמרה.

קאסם קאסיר, אנליסט לבנוני עם קשרים עם חיזבאללה, אמר שהמתקפה של הארגון היא "תגובה ראשונית, אבל הקרב לא הסתיים".

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}