ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
למרות מתקפת המנע

משלחת המו"מ הישראלית בראשות ברנע ובר נחתה בקהיר

משלחת המשא ומתן הישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר נחתה בקהיר לקראת המשך השיחות | בחמאס טוענים: "משלחת חמאס הגיעה לקהיר כדי להקשיב ולא כדי לנהל משא ומתן"

משלחת המו"מ הישראלית בראשות ברנע ובר נחתה בקהיר
דדי ברנע ורונן בר צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

משלחת המשא ומתן הישראלית לעסקת חטופים, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף ניצן אלון, נחתה היום בקהיר לקראת המשך שיחות המו"מ, ובניסיון להגיע לפריצת דרך. 

גורמים ישראלים אמרו ל"כאן חדשות": "נמשך המשא ומתן לסיכום מתווה ליישום הסכם מסגרת, על בסיס העקרונות שהוצגו על ידי ארצות הברית, באופן שיאפשר את השבת החטופים לצד עמידה ביתר יעדי המלחמה".

המשך השיחות מגיע לאחר מתקפת המנע, ולמרות החשש שהיא תמנע את קידום המשא ומתן. גורם זר המעורה במגעים של עסקת החטופים אמר: "ברור שלאירועי הלילה הייתה השפעה מסויימת על המשא ומתן בקהיר - אבל בסופו של דבר השיחות מתקיימות וקורות. ומנסים להגיע לעסקה".

דובר חמאס בחו"ל, ג'יהאד טהא, אמר כי משלחת חמאס הנמצאת בקהיר הקשיבה לפתרונות השונים שהוצעו. "המשלחת תציג את מה ששמעה מהמתווכות בפני הנהגת הארגון והפלגים הפלסטינים כדי שיבחנו ויגבשו עמדה כלפי ההצעה", אמר. 

לצד זאת הדגיש כי "משלחת חמאס הגיעה לקהיר כדי להקשיב ולא כדי לנהל משא ומתן". 

אמש גורם מדיני בכיר אמר כי ההתקדמות היחידה שנרשמה עד כה היא שמצרים הסכימה להעביר את ההצעה הישראלית לחמאס. הבכיר הוסיף שייקח כמה ימים להבין אם יש התקדמות משמעותית.

גורם נוסף המעורה בפרטי המשא ומתן מסר: "בניגוד לרושם שמנסים ליצור בתקשורת, ראש הממשלה נתניהו עומד על כך שישראל תישאר בשליטה ובפרישה בציר פילדלפי - מכרם שלום עד הים".

עסקת החטופים מתקפת מנע חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}