ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
שערורייה נוספת

ה-BBC תיאר את פיגועי ההתאבדות של חמאס כ"מבצעים צבאיים"

תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, תיאר פיגועי התאבדות של חמאס כ"פעולות צבאיות". ארגון Camera: "הפחתת אחריותן של קבוצות פלסטיניות לפגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע היא הרגל של BBC בערבית כבר שנים"

ה-BBC תיאר את פיגועי ההתאבדות של חמאס כ"מבצעים צבאיים"
BBC צילום: Pixabay

מאז פרצה המלחמה נודע תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, בכותרות המוטות שלו נגד ישראל ובקו התקיף שהוא תופס כלפי המלחמה בחמאס. כעת, התאגיד תיאר פיגועי התאבדות של חמאס כ"פעולות צבאיות". 

בכתבה על חיסולו של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף, ציין BBC בערבית כי "במשך כ-30 שנה, [דף] השתתף במספר מבצעים צבאיים נגד ישראל, החל מחטיפת חיילים וירי רקטות, דרך מבצעים צבאיים ועד לשיאם במתקפת 7 באוקטובר 2023", כך לפי "חדשות 12". 

ארגון Camera שפועל לקידום סיקור הוגן של ישראל בתקשורת העולמית טען: "הפחתת אחריותן של קבוצות פלסטיניות לפגיעה מכוונת באזרחים חפים מפשע והצגתה כ'האשמות' בלבד, שכביכול רק ישראל וארה"ב מפנות כלפיהן, היא הרגל של BBC בערבית כבר שנים".

"גם כאשר הקבוצות הפלסטיניות עצמן מתפארות ברציחות דומות, כתבי BBC בערבית לעתים קרובות משתמשים בקולם שלהם כדי לתאר אותן באופן שגוי כ'פעולות צבאיות' שבוצעו נגד 'חיילים' או 'חמושים", הוסיפו.

לפני מספר שבועות ה-BBC פירסם כתבה תחת הכותרת "מי היה הנייה" לאחר החיסול שמיוחס לישראל, מבלי לציין את העבר האלים שלו ולהשתמש במילים טרור, פיגועים או רצח.

מוחמד דף מלחמת חרבות ברזל BBC

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}