ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"לא סופרים אותנו"

תושבי הצפון זועמים: "יש כאלו שרוצים שקט גם במחיר חיינו"

תושבים רבים בצפון זועמים על ההחלטה להנחית מכת מנע נגד חיזבאללה רק כשהיעדים אליהם כיוון ארגון הטרור היו במרכז. תושבת נהריה: "נהריה נהפכה לשדרות החדשה, ויש כאלו שרוצים שקט בכל מחיר - גם במחיר חיינו. חייבים לצאת להילחם בחיזבאללה"

תושבי הצפון זועמים: "יש כאלו שרוצים שקט גם במחיר חיינו"
תקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

הבוקר יצא צה"ל למכת מנע משמעותית נגד החיזבאללה לאחר מודיעין שהצביע על כך שארגון הטרור מתכוון לתקוף יעדים במרכז. רבים מתושבי הצפון הביעו כעס גדול על כך שמכת המנע מגיעה רק כשהיעד הוא המרכז. 

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית גליל עליון, אמר ל"ווינט" כי "גם אם השמדנו 6,000 טילים - זה 3% מהיכולות שלהם. האיום רק הולך וגדל. המציאות של היום היא שגבול מדינת ישראל זז 40 ק"מ דרומה. כל שבוע שעובר ממשיכים לאבד עוד ועוד חלקים מהצפון".

הוא הוסיף: "ראש הממשלה נתן הבוקר תחושה רעה לתושבי הצפון. בעוד שבוע מהיום אנחנו אמורים לפתוח שנת לימודים. חייבים למצוא את הדרך להחזיר לתושבי הצפון את הביטחון". 

מוריה רדר, תושבת נהריה וחברה במטה ״נלחמים על הצפון״, אמרה: ״אנחנו מרגשים כאילו משחקים בנו כמו ברולטה רוסית. אני, ששירתתי בעזה בנצרים, בהלם שחזרתי אחורה ל-2006, והפעם כאמא לשני ילדים שמחכה מתי שוב יתקפו אותנו. המציאות אצלנו הזויה, לא חשבתי שילדי ידעו מזה צבע אדום ועכשיו הם חווים את זה מידי יום. נהריה נהייתה שדרות החדשה, ויש כאלו שרוצים שקט בכל מחיר - גם במחיר חיינו. חייבים לצאת להילחם בחיזבאללה״.

משה דוידוביץ, ראש מועצה אזורית מטה אשר ויו"ר קו העימות, אמר בחמ"ל העירוני: "אני יכול להבין שכשיש משגרים למרכז הארץ, פועלים כדי שחלילה לא יפגעו תושבי המרכז. אבל אנחנו לא מטופלים. ואם זה יהיה הסימבול שבגינו תהיה פתיחה של מערכה שתגרום לכך שאנחנו נחזיר את החיים למסלולם - אשרינו".

כחלק מהזעם, ראשי רשויות בגבול הצפון הוציאו הודעה משותפת בה הודיעו כי הם "מפסיקים את התקשורת עם כלל גורמי הממשלה". 

"'מבצע שלום תל אביב' שהתקיים הבוקר, מבלי להביא אחת ולתמיד פתרון בטחוני אמיתי לתושבי הצפון, הינו שיא של ניתוק השלטון בישראל ממאות אלפי אזרחים בישראל", נמסר. 

רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, פנה לממשלה ולצה"ל: "גם הדם שלנו אדום, לא רק של תושבי תל אביב. אנחנו מצפים שתאפשרו לנו לחיות כאן בבטחה, ללא סכנה, ובכל אזורי הצפון".

הצפון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}