ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
החלטה גורלית

ארון הנעליים הציל את חיי המשפחה: "לא ראינו כלום, נחנקנו ונשרפנו"

בני המשפחה מעכו ניצלו בזכות החלטה מהירה של האם, אורית, להכניס את ילדיה לארון נעליים בקומה התחתונה של הבית. הילדה שחדרה נהרס: "זה כבר בלתי נסבל, 11 חודשים אנחנו במלחמה. צריך שיהיה עולם רגיל ושקט, בלי כלום. שיהיה טוב בארץ"

ארון הנעליים הציל את חיי המשפחה: "לא ראינו כלום, נחנקנו ונשרפנו"
יירוטים בצפון צילום: פלאש 90

בית משפחת סעדה בעכו ספג הבוקר (ראשון) פגיעה ישירה מרסיסי מיירט ששוגר עקב המתקפה של חיזבאללה. בני המשפחה ניצלו בזכות החלטה מהירה של האם, אורית, להכניס את ילדיה לארון נעליים בקומה התחתונה של הבית.

עמי סעדה, אב המשפחה, סיפר בריאיון לתוכנית "סדר יום" עם קרן נויבך בכאן רשת ב: "אשתי העירה מהר את כל הבנות. היא ממש הכניסה את כל הילדים פנימה לארון הנעליים, ואיך שהיא נכנסה היא סגרה להם את הדלת על עצמה".

תמר, בתם הצעירה של בני הזוג סעדה, תיארה את הרגעים הדרמטיים בריאיון לכאן 11: "נכנסנו לתוך ארון הנעליים. אימא שלי באה לסגור את ארון הנעליים, היה את הכטב"ם, את הבום שכולם שמעו. הייתה גם הפסקת חשמל, לא ראינו כלום, והיה עשן. נחנקנו ונשרפנו".

לאחר הפיצוץ, המשפחה מצאה את ביתה הרוס. "כל החדרים של הבנות, ממש הכול פגוע, זכוכיות, חורים בקירות, הבית שבור לחלוטין. חשוף, לא חלונות, לא זכוכיות, תקרות שנפלו" סיפר עמי.

למרות ההרס הנרחב, איש מבני המשפחה לא נפצע פיזית. "אם הם לא היו בארון הנעליים. המיטה של הבנות שלי, שתי המיטות שם למעלה, הכול זכוכיות עם ממש שפיצים חדים", אמר האב.

המשפחה נאלצה לעזוב את ביתה ולעבור באופן זמני לבית מלון בעיר. תמר, שחדרה נהרס כליל, הביעה את תחושותיה: "החדר שלך נהרס. אין לך חדר, אין לך איפה לישון, זה ממש עצוב. הייתי אומרת להם שיפסיקו כבר את המלחמה. כי זה כבר בלתי נסבל, 11 חודשים אנחנו במלחמה. צריך שיהיה עולם רגיל ושקט, בלי כלום. שיהיה טוב בארץ".

חיזבאללה עכו ארון נעליים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}