י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
רשלנות מסוכנת

פעילת ההסברה מזהירה את החיילים: אתם הופכים את עצמכם למטרות בחו"ל

פעילת ההסברה מזהירה את החיילים: אל תעלו תמונות מטיולים בחו"ל. "יש אדם שיושב מפוחד עכשיו בחו"ל בחופשה אחרי שהעלה סטורי עם מיקום וזה הופץ ברשתות עם פוסטים שלו מעזה. המידע הזה צריך להגיע לכל חייל"

פעילת ההסברה מזהירה את החיילים: אתם הופכים את עצמכם למטרות בחו"ל
מלחמת חרבות ברזל צילום: Oren Cohen/Flash90

פעילת ההסברה הישראלית ובלוגרית הטיולים, אלה קינן, מזהירה את לוחמי צה"ל שלא לפרסם תמונות מטיולים בחו"ל, צעד שעלול להפוך אותם למטרה לפגיעה מצד גורמים עוינים במדינות זרות.

קינן התייחסה לתופעה המסוכנת של חיילים שמעלים לרשתות החברתיות תמונות מהפעילות הביטחונית ברצועת עזה ולאחר מכן מבלים בארצות זרות ושם מעלים בזמן אמת תמונות מהטיול, לעיתים אף תוך ציון המיקום המדויק שבו הם שוהים.

לדבריה, המעשים הללו שנעשים מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות, הופכים את החיילים למטרות קלות עבור גורמים אנטישמיים ואנטי ישראליים המעוניינים לפגוע בהם, על רקע המלחמה בעזה.

אלה קינןאנטישמים מנסים לצוד ישראלי באמצעות המיקום שהעלה לסטוריצילום: אלה קינן

קינן היא במקור בלוגרית טיולים בחו"ל, שמאז המלחמה החלה לעסוק בפעילות הסברה מאסיבית לטובת ישראל בעולם ואף הדליקה את משואת ההסברה בטקס יום העצמאות האחרון, יחד עם פעיל ההסברה הערבי ישראלי יוסף חדאד. היא מסבירה כי היא כותבת את האזהרה, לאחר מספר רב של פניות שקיבלה על הטרדה של מילואימניק בחו״ל. 

קינן דיווחה: "רק היום קיבלתי שתי פניות לסיוע מאנשים שהסתבכו ברשת. אנשים לא מבינים את החשיבות של הזירה הזו. כואב לי הלב, יש אדם שיושב מפוחד עכשיו בחו"ל בחופשה אחרי שהעלה סטורי עם מיקום וזה פשוט הופץ ברשתות עם פוסטים שלו מעזה".

"חיילים ומילואימניקים", כתבה קינן בטוויטר, "אתם מפרסמים לחשבונות שלכם לאן אתם טסים אחרי שהעלתם תמונות מתוך שטחי הלחימה (למה?) ועוד בחשבונות פתוחים שכל אחד יכול למצוא ברשתות החברתיות ואז מסמנים מיקום של המקום בו אתם נמצאים בזמן אמת בחו״ל. 

"בבקשה, למענכם - הימנעו מכל הדברים האלה. הימנעו מלהעלות תמונות מעזה לרשתות, הימנעו מלספר בזמן אמת איפה אתם נמצאים בחו״ל ואם זה אפשרי - לא יזיק לנעול את החשבון", הפצירה קינן בחיילים. 

עוד הוסיפה פעילת ההסברה: "המידע הזה צריך להגיע לכל חייל וחיילת. צה"ל יש לכם את כל המשאבים לעשות את זה אבל אני פה אם צריך סיוע - נכין מדריך קצר של עשה ואל תעשה. הזירה האינטרנטית חשובה מאד בזמן מלחמה".

אלה קינן חיילי צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}