י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
פרטים נוספים

הסיכול המוקדם: הרקטות כוונו לצפון, הכטב"מים למרכז

בצבא מדגישים כי יירטו את מרבית האיומים ששוגרו לעבר ישראל, וכי הנזקים שנגרמו לבתים בעכו וביישוב מנות שבגליל המערבי היו משברי יירוטים. אף בסיס צבאי לא נפגע ואף מטרה במרכז הארץ לא נפגעה"

הסיכול המוקדם: הרקטות כוונו לצפון, הכטב"מים למרכז
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

פיקוד העורף הסיר בצהריים את ההגבלות שהטיל הבוקר בעקבות מכת המנע הנרחבת בדרום לבנון, שבה הצליח לסכל את כוונת חיזבאללה לפגוע ביעדים אסטרטגיים בישראל - כנקמה על חיסול רמטכ"ל ארגון הטרור פואד שוכר לפני קרוב לחודש. בצה"ל אמרו בתום הערכת המצב כי חיזבאללה התכוון לירות מאות רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים, וכי במכת המנע ב-5 בבוקר, שבה השתתפו 100 מטוסי קרב, הותקפו אלפי קני שיגור.

רוב הרקטות מתוכנית הנקמה של חיזבאללה היו לכיוון הצפון, והכטב"מים יועדו למרכז. בצבא מדגישים כי יירטו את מרבית האיומים ששוגרו לעבר ישראל, וכי הנזקים שנגרמו לבתים בעכו וביישוב מנות שבגליל המערבי היו משברי יירוטים.

בצה"ל אמרו בניגוד לטענות חיזבאללה: "נמשיך לבצע הסרת איומים בצפון כפי שעשינו גם בשבועות האחרונים. הבוקר זה היה רחב מאוד בתוכנית מדויקת ורחבה. אף בסיס צבאי לא נפגע ואף מטרה במרכז הארץ לא נפגעה".

בהערכת המצב נמסר מצה"ל: "היו פגיעות בשטחים פתוחים ליד בסיסים בצפון. יש לנו תוכניות רחבות מאוד ללבנון ואנו מתמקדים בזירה המרכזית בעזה, ממשיכים לפרק את חמאס ולייצר תנאים להשבת החטופים, בהתאם להגדרת הדרג המדיני. רוב תקיפות המשגרים בדרום לבנון היו במרחבים פתוחים, וחלקם הקטן בתוך הכפרים באזור".

בצבא העריכו הבוקר כי חיזבאללה מבצע הערכת מצב ובוחן את תוצאות התקיפה. מישראל עבר במקביל מסר ולפיו מבחינתה האירוע הסתיים - ואין כוונה להרחיב את הפעולה. ארגון הטרור טען מנגד כי המתקפה שלו כן הצליחה וכי מכת המנע של צה"ל פגעה ב"פעולת הסחה" שתוכננה, וכי בפועל הכטב"מים ששיגר חצו מלבנון ופגעו ביעדיהם.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל חמאס לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}