ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
על ניסך שבכל יום

עשרות בתים בעכו ניזוקו במטח, תושבים ניצלו בנס: "מישהו צריך להתעורר"

חלונות נופצו ורסיסים חדרו לחלק מהבתים. גם גן ילדים ניזוק ואישה נפצעה באורח קל. אחד התושבים סיפר: "אם היינו מאחרים דקה או חצי דקה כל הזכוכיות, כל החלונות, היו נופלים עלינו כי זה היה בכיוון של חדר השינה. ואם היינו קצת ממהרים טיפה היינו נפצעים פה בקומת הקרקע"

תמונת ארכיון
תמונת ארכיון צילום: כב"ה צפון

המטח לצפון: עשרות דירות בעכו ספגו נזק רב, ככל הנראה מפגיעת מיירט, חלונות נופצו ורסיסים חדרו לחלק מהבתים. גם גן ילדים ניזוק ואישה נפצעה באורח קל. תושבים רבים סיפרו כי ניצלו בניסי ניסים. 

בדירה אחת שנפגעה סיפרו התושבים כי לא היה זמן להגיע למרחב המוגן, חרף האזעקה. "הילדה הייתה במיטה. פשוט לא היה זמן באזעקה אז הוצאנו אותה לכיוון הקיר הצמוד – ואז הכול התפוצץ",  סיפרה האם נורית ל-ynet, וציינה כי בתה היא ילדה עם צרכים מיוחדים. "אפילו את הדלת לא הספקנו לסגור. הכול עף עלינו", סיפר הבן אושר.

אחד הבתים באזור נפגע ישירות בגג. גרשון מטה, שמתגורר בבניין, סיפר בעודו עומד בחצר לצד תריסים שנפלו: "אני גר בקומה השנייה. שמענו אזעקה וניסינו להגיע למקלט אבל לא הספקנו – ולפני שהגענו כבר התרחש פיצוץ שנשמע ממש חזק. אם היינו מאחרים דקה או חצי דקה כל הזכוכיות, כל החלונות, היו נופלים עלינו כי זה היה בכיוון של חדר השינה. ואם היינו קצת ממהרים טיפה היינו נפצעים פה בקומת הקרקע". 

מירב אבוחצירה, מפונה משלומי שהתגוררה באחד הבתים שנפגעו בעכו, סיפרה בבכי על התחושות הקשות כעת. "אני כבר מיואשת, מתוסכלת, אני לא רואה צפי לחזור הביתה, פה זה כבר לא מצב שאפשר לגור בו, מצב מתסכל ממש. מישהו צריך להתעורר". היא סיפרה כי כשנשמעו האזעקות הבוקר, בני המשפחה הספיקו להגיע רק למדרגות כשנשמע הפיצוץ העז: "הרגשנו שזה בתוך הבית. ריח חזק של שריפה. רצנו מהר למקלט בחוץ, כי אין ממ"ד בתוך הבית – וכשחזרנו זה מה שראינו. נזק מטורף".

שושי נעים, סייעת בגן הילדים הסמוך שנפגע גם הוא, הגיעה הבוקר לנקות את שברי הזכוכיות וההרס: "היה נס שהילדים בבתים, עדיין לא חזרנו לשגרת לימודים. יש פה המון רסיסים, והנס הגדול הוא שהילדים היו בבתים וגם אנחנו - וככה נשמרנו". היא הוסיפה כי היא מוטרדת מאוד מהכוונה לפתוח בעוד שבוע את שנת הלימודים: "זה מפחיד מאוד לפתוח כך את שנת הלימודים, גם הדרך לגן מסוכנת. למרות שיש לנו מקלט ואנחנו מתרגלים את הילדים כל הזמן, הם יודעים שתוך 30 שניות אנחנו כבר בפנים כולם - אבל עדיין זה מפחיד ויש חששות". 

עכו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}