י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"אירוע מתגלגל מוגבל"

"המכה המקדימה שיבשה חלק ניכר מתוכניות חיזבאללה"

פרופ' עוזי רבי (אונ' ת"א) על מספר השיגורים הרב הבוקר: "אנחנו באותה דרגה של חילופי מהלומות, כמובן שזה בעצימות יותר גבוהה"

"המכה המקדימה שיבשה חלק ניכר מתוכניות חיזבאללה"
משגר דו-קני של רקטות פאלק 1, הנישא על-גבי כלי רכב צילום: ערוץ אל מנאר

יותר מ־320 רקטות שוגרו הבוקר (ראשון) על ידי חיזבאללה אל עבר יישובי הצפון וקו העימות. פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין באוניברסיטת תל אביב, שוחח עם ניסים משעל וענת דוידוב והתייחס לדברים. 

"בצד השני חיזבאללה הוציא הודעה שזו התגובה שלו", הבהיר. "חיזבאללה כדרכו מנהל את הדברים תוך כדי תנועה. המכה המקדימה בסופו של דבר שיבשה חלק ניכר מהתוכניות שלו. ברור שהייתה לו תוכנית נקם, כוונה לשגר אלפי חימושים, וזה היה יכול להיות יותר מהפרימטר של צפון הארץ. כרגע אנחנו באותה דרגה של חילופי מהלומות, כמובן שזה בעצימות יותר גבוהה. נצטרך לראות לאן דברים הולכים. ישראל עושה את זה כשארה"ב ערוכה במזרח התיכון".

עוד הוסיף: "איראן יורדת למדרון אחורי, זו מדינה גדולה. נושאות המטוסים האמריקניות פה, וארה"ב אומרת באופן מפורש לאיראן 'דונט'. האיראנים החליטו שיש מי שיעשה עבורם את המלאכה, והם הסכימו לחיזבאללה לעשות את מה שתכנן לעשות. אני בהחלט חושב שהתיאום הוא מלא, והכוונה הייתה להגיע למרכז הארץ ויותר למה שתורגלנו. חיזבאללה יעשה דבר כזה רק באישור של איראן. כל השלבים של חיזבאללה מכאן והלאה, משהו כמו היום, לבטח דברים יותר גדולים, יהיו חייבים להיות מתואמים מול איראן".

"במקרה הזה חמאס פחות רלוונטי, אך יש מיליציות פרו איראניות בעיראק ובסוריה, ואת החות'ים", אמר פרופ' רבי בסיום דבריו. "מהבחינה הזו, איראן מנצחת על המקהלה, אבל איראן במידה רבה עושה שיקולים שבאים מבית ומחוץ. היא מבינה שאם יינתן לישראל פתח לפגוע בה, ישראל תדחוף את ארה"ב למלחמה שארה"ב לא רוצה בה, אבל אז יהיה לאיראן עסק עם ארה"ב. שאלה גדולה מאוד היא עד כמה פותחים את הזירה ליכולות שמגיעות מחוץ ללבנון. כרגע נראה לי שאנחנו באירוע מתגלגל מוגבל. נפתח כאן משהו שמראה יכולות, שמציג גם יכולות ישראליות כמובן". 

חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}