מעוצבת ונוחה יותר: החשמלית המצטיינת מתעדכנת
האיוניק 5 המחודשת גם נוחה יותר, הודות לכיול מחדש של בולמי הזעזועים ושימוש בתושבות חדשות לחלקי המתלה. גם ההיגוי שודרג כדי להעניק חוויית נהיגה יותר חלקה וחומרי הבידוד והדיפון שופרו גם הם
- רוני נאק
- כ"א אב התשפ"ד
יונדאי איוניק 5, מהמכוניות החשמליות הוותיקות בישראל מקבלת עדכון מקיף שבחלק מהגרסאות כולל גם הגדלה של טווח הנסיעה, כך מודיעה כלמוביל יבואנית יונדאי.
ראשית, מבחינת המימדים האיוניק 5 המחודשת מקבלת פגושים חדשים מקדימה ומאחור. אורכה כעת הוא 4,655 מילימטרים, כלומר 20 מילימטרים יותר מהדור היוצא. יתר מידותיה: רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,000 מ"מ - נותרו ללא שינוי.
בפנים, כך לפי יונדאי, תא הנוסעים עבר עדכון יחסית עדין אשר כולל הוספה של כפתורים לקונסולה המרכזית להפעלת חימום ואיוורור המושבים הקדמיים, חימום של ההגה והסיוע לחניה. גם גלגל ההגה עוצב מחדש, בהוספה של פיקסלים של תאורה וגם סידור מחדש של מערך המתגים על ההגה.
לפי יונדאי, האיוניק 5 המחודשת גם נוחה יותר, הודות לכיול מחדש של בולמי הזעזועים ושימוש בתושבות חדשות לחלקי המתלה. גם ההיגוי שודרג כדי להעניק חוויית נהיגה יותר חלקה – וחומרי הבידוד והדיפון שופרו גם הם. עוד תחום חשוב שיונדאי לא הזניחה נוגע לבטיחות: המרכב עבר חיזוק וגם הדלתות הקדמיות והאחוריות כדי לשפר את העמידות בפני תאונות.
ואולם, החדשות החשובות ביותר נוגעות לסוללות: בחלק מהגרסאות יש כעת סוללות בקיבולת 84 קילוואט/שעה אשר מבטיחות טווח נסיעה רשמי של 570 קילומטרים. לצידן מוצגת גם סוללה בקיבולת 63 קילוואט/שעה אשר מבטיחה טווח רשמי של 440 קילומטרים. המנוע עצמו שודרג בהספק: כעת הוא מפיק 229 כוחות סוס, 12 כוחות סוס יותר מהדגם היוצא של האיוניק 5 ואילו בגרסה ההתחלתית יש מנוע אשר מפיק 170 כוחות סוס.
מבחינת האבזור, האיוניק 5 תמיד היתה מצוידת ברשימה ארוכה של אביזרים והדור החדש אינו יוצא דופן. בגרסת "פרימיום" ההתחלתית שטווח הנסיעה שלה הוא 440 קילומטרים יש מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 12.3 אינץ' ותאימות לממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT, מצלמה אחורית עם כפתור הפעלה, MODE DRIVE בורר מצבי נהיגה בכביש, קונסולה מרכזית על מסילה עם אפשרות הזזה עד 14 ס"מ, לוח מחוונים צבעוני דיגיטלי מלא SVC בגודל 12.3 אינץ', SBW - בורר הילוכים אלטרוני בצד ההגה, מנופי שליטה מגלגל ההגה על רמת אחזור אנרגיה (רגנרציה), קיפול מראות חשמלי ועוד תוספות רבות.
ברמת גימור "אולטימייט" שטווח הנסיעה שלה הוא כבר 570 קילומטרים יש גם דלת תא מטען חשמלית עם אפשרות לכוונון גובה ומהירות, ופתיחה אוטומטית לידיות הדלתות. רמת הגימור היותר בכירה "לימיטד" שטווח הנסיעה שלה הוא 530 קילומטרים מוסיפה מראה מרכזית מתכהה אוטומטית למניעת סינוור, גלגל הגה עם חימום, ריפודי עור, מושב נוסע עם כיוון חשמלי וכרית ניפוח גב תחתון ועוד. ואילו הרמה הגבוהה "עלית" שטווח הנסיעה שלה הוא 530 קילומטרים מוסיפה גם גג שמש פנורמי, תאורת אווירה משתנה ועוד.
מחיר גרסת "פרימיום" שטווח הנסיעה שלה הוא 440 קילומטרים הוא 209,900 שקלים. גרסת "אולטימייט" שהטווח שלה הוא 570 קילומטרים עולה 229,990 שקלים. על גרסת "לימיטד" משלמים 248,990 שקלים ואילו על הגרסה הבכירה "עלית" תשלמו 279,990 שקלים.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות