י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
דרמה לילית

חיזבאללה תכנן לפגוע במתקן אסטרטגי באזור תל אביב - כולל פגיעה בנתב"ג

חיזבאללה תכנן לפגוע במתקן אסטרטגי באזור תל אביב, כולל אפשרות של פגיעה בנתב"ג. גורם מדיני: "מתקפת חיזבאללה כוונה לעבר מתקנים אסטרטגיים במרכז הארץ, בלמנו מתקפה משמעותית". דובר צה"ל עדכן כי ‏כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו אלפי קני ירי של חיזבאללה

חיזבאללה תכנן לפגוע במתקן אסטרטגי באזור תל אביב - כולל פגיעה בנתב"ג
חילופי אש בין צה"ל לחיזבאללה צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מתקפת המנע של צה"ל נגד חיזבאללה, שכללה פעילות אינטנסיבית של כמאה מטוסי חיל האוויר בדרום לבנון - הגיעה לאחר מודיעין שהצביע כל כוונות מדויקות לפגיעה במתקנים אסטרטגיים בישראל. 

ב"ווינט" דווח כי חיזבאללה תכנן לפגוע במתקן אסטרטגי באזור תל אביב, כולל אפשרות של פגיעה בנתב"ג. גורם ביטחוני טען כי ארגון הטרור תכנן לשגר "אלפי פריטים לעבר מאות מטרות צבאיות ואסטרטגיות". 

גורם מדיני אמר לכאן חדשות: "מתקפת חיזבאללה כוונה לעבר מתקנים אסטרטגיים במרכז הארץ, בלמנו מתקפה משמעותית". 

לדברי גורם מדיני, "ישראל פועלת לבד באירוע, אבל כל הפעילות בתיאום מלא עם האמריקנים שעודכנו מבעוד מועד. הפעילות שלנו ממוקדת מאוד להסרת איום, כל האופציות על השולחן. אנחנו ערוכים להכול. הכול פתוח". בחדשות 12 דווח כי חיזבאללה תכנן לירות 6000 פריטים לשטח מדינת ישראל - רקטות וכטב"מים.

דובר צה"ל עדכן כי ‏כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו אלפי קני ירי של חיזבאללה, רובם מכוונים לעבר צפון הארץ וחלקם גם למרכז.

בתוך כך, ה'ניו יורק טיימס' מדווח הבוקר כי מתקפת המנע של ישראל במעוזי חיזבאללה כוונה לעבר משגרי טילים בלבנון שתוכנתו לירות בשעה 5 לפנות בוקר טילים לכיוון תל אביב, כך לפי גורם מודיעין מערבי. הגורם אמר כי כל המשגרים שהיו מוכנים הושמדו וכי ישראל צופה תגובה קשה מצד חיזבאללה.

לבנון חיזבאללה נתב"ג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}