י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
מתקפת מנע

'ניו יורק טיימס': ישראל השמידה משגרים עם טילים בדרך לתל אביב

מתקפת המנע של ישראל כוונה לעבר משגרי טילים בלבנון שהיו מוכנים לשגר טילים בשעה 5 לפנות בוקר לכיוון תל אביב, כך לפי גורם מודיעין מערבי ששוחח עם ה'ניו יורק טיימס

'ניו יורק טיימס': ישראל השמידה משגרים עם טילים בדרך לתל אביב
שיגור טילים מלבנון צילום: חיזבאללה

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי מתקפת המנע של ישראל במעוזי חיזבאללה כוונה לעבר משגרי טילים בלבנון שתוכנתו לירות בשעה 5 לפנות בוקר טילים לכיוון תל אביב, כך לפי גורם מודיעין מערבי. הגורם אמר כי כל המשגרים שהיו מוכנים הושמדו וכי ישראל צופה תגובה קשה מצד חיזבאללה.

שון סאבט, דובר המועצה לביטחון לאומי, אמר שהנשיא ביידן "עוקב מקרוב אחר האירועים בישראל ובלבנון". סאבט אמר כי ביידן הנחה את גורמי הביטחון הלאומי להישאר בקשר רציף עם עמיתיהם הישראלים. "נמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ונמשיך לפעול למען יציבות אזורית", אמר סאבט בהצהרה.

שר הביטחון גלנט שוחח כעת עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין: ״תקפנו בלבנון באופן ממוקד על מנת להסיר איום מיידי על אזרחי ישראל. עוקבים אחר המתרחש בביירות ונחושים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על אזרחינו״.

בכיר אמריקאי אמר לעיתון כי לארה"ב לא נמסרה הודעה מוקדמת על כוונתה של ישראל לבצע מתקפות מנע. אבל בכיר אמריקאי שני אמר כי ישראל עדכנה ביממה האחרונה גורמים אמריקאים ואמרה שצה"ל מעריך שחיזבאללה מתכנן לתקוף מוקדם בבוקר יום ראשון.

חיזבאללה פרסם הודעה רשמית ומסר כי השיגורים לצפון הם בתגובה לחיסולו של פואד שוכר בביירות. "חיזבאללה החל בתקיפה אווירית עם מספר רב של כטב"מים לעבר העומק הישראלי ויעד צבאי שיוכרז בהמשך. יחד עם זאת בוצע ירי רקטות למספר מוצבים וכיפת ברזל. חיזבאללה נמצא במוכנות הגבוהה ביותר. הענישה תהיה חמורה במיוחד אם אזרחים ייפגעו".

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}