י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
הטלת הגבלות חלקיות

הנחיות פיקוד העורף: חופי רחצה בצפון נסגרו. תושבים הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים

מראשון לציון וצפונה נאסרה התקהלות של יותר מ-30 אנשים בשטחים פתוחים. פעילויות חינוכיות מאושרות אם הן סמוכות למרחב מוגן. חופי רחצה בקו העימות בצפון נסגרו. התושבים הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים

הנחיות פיקוד העורף: חופי רחצה בצפון נסגרו. תושבים הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים
הערכות המטכ"ל צילום: דובר צה"ל

שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהבוקר יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. 

במסגרת השינויים הוחלט על הטלת הגבלות חלקיות באזורי הנחיה גולן צפון, גולן דרום, קו העימות, גליל עליון, גליל תחתון, מרכז הגליל, בקעת בית שאן, העמקים, המפרץ, הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שרון ודן.  

יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף.

דובר צה"לשינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורףצילום: דובר צה"ל

על פי הנחיות פיקוד העורף שיצאו הבוקר (ראשון), ישנו איסור על התקהלות של יותר מ-30 איש בשטחים פתוחים, ו-300 איש בשטחים סגורים מראשון לציון ועד לצפון המדינה. פעילויות חינוכיות מאושרות אם הן סמוכות למרחב מוגן; חופי רחצה בקו העימות בצפון נסגרו והתושבים הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים.

ההנחיות יצאו בעקבות מתקפת המנע של צה"ל נגד חיזבאללה בלבנון וההיערכות לתגובה של ארגון הטרור הלבנוני. שר הביטחון הכריז על מצב מיוחד בעורף בכל הארץ. 

רשות שדות התעופה הודיעה כי המראות הבוקר (ראשון) מנתב"ג יידחו ולא ימריאו בשעות הקרובות. טיסות בדרך לנתב"ג הופנו לנחיתה ברמון - וגם לקהיר. חלק מהטיסות הוסטו, שתיים מהן גם לקהיר. לאחר מכן נמסר מרשות שדות התעופה כי בעקבות הערכת מצב, נתב"ג החל לחזור לפעילות בשעה 7:00, כולל המראות ונחיתות. מטוסים שהופנו לשדות אלטרנטיביים, ובכללם רמון, ימריאו לנתב"ג.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון פיקוד העורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}