י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מתקפת המנע החלה

צה"ל סיכל ירי לתל אביב; חיזבאללה שיגר מטחי רקטות וכטב"מים

צה"ל פתח במתקפת מנע נגד חיזבאללה לאחר שזיהה כוונה לשגר טיילים ורקטות לעבר מרכז הארץ | עד כה, מאות מטרות הותקפו בדרום לבנון | חיזבאללה שיגר בתגובה מאות רקטות לצפון, והודיע: "תגובה ראשונית לחיסול פואד שוכר"

צה"ל סיכל ירי לתל אביב; חיזבאללה שיגר מטחי רקטות וכטב"מים
יירוט טילים צילום: שאטרסטוק

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפנות בוקר (ראשון) מאות מטרות טרור בדרום לבנון, זאת לאחר שבצה"ל זיהו היערכות של חיזבאללה לשגר רקטות וטילים לעבר מדינת ישראל. בתגובה, שיגר ארגון הטרור חיזבאללה מאות רקטות וטילים לעבר יישובי הצפון. 

במהלך השעתיים האחרונות הופעלו התרעות על ירי רקטות וחדירת כלי טיס בשורת יישובים בגליל, ובהם גם מירון, נווה זיו ועבדון שליד נהריה. בהמשך הופעלו התרעות גם בעכו ובעין המפרץ. לקראת השעה 06:00 הופעלו התרעות בגולן, ובאזור צפת ומעלות. 

נפילת כטב"מ של חיזבאללה בצפון הגולן צילום: רשתות חברתיות

בשעה זו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט עדיין שוהים בקריה, ומנהלים את האירוע מהבור לצד הרמטכ"ל הרצי הלוי. 

כחלק מהערכת המצב העדכנית, שר הביטחון יואב גלנט הכריז על מצב מיוחד בעורף בכל שטח הארץ. הכרזת מצב החירום תאפשר לצה״ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים. 

אזעקות ויירוטים בצפת צילום: רשתות חברתיות

חיזבאללה יצא בהודעה לאור ההתפתחויות האחרונות: "בתגובה ראשונית לתקיפה שבה חוסל פואד שוכר - פתחנו במתקפה אווירית עם מספר רב של כטב"מים לעבר עומק ישראל ויעדים צבאיים. הפעולות הצבאיות יקחו זמן ולאחר מכן". 

בהצהרה שנשא בשעה האחרונה הודיע דובר צה״ל: "אנחנו באירוע של הסרת איום. במקביל הסוגיה של החטופים היא מתנהלת והמאמץ הזה ממשיך להתנהל". לצד זאת הודיע כי נתב"ג צפוי להיפתח מחדש בשעה 7:00. 

 אריאל חרמוני, משרד הביטחון.נתניהו וגלנט בבור בקריהצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

גורם מודיעין מערבי אמר לניו יורק טיימס כי התקיפה המקדימה של ישראל בלבנון פגעה במשגרי טילים שכוונו לירות לתל אביב בשעה 05:00. הגורם המערבי הוסיף כי כל המשגרים שהותקפו הושמדו. 

במקביל, שר הביטחון גלנט שוחח בשעה האחרונה עם מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין. לשכתו מסרה בתום השיחה בשם השר: ״תקפנו בלבנון באופן ממוקד על מנת להסיר איום מיידי על אזרחי ישראל. עוקבים אחר המתרחש בביירות ונחושים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על אזרחינו״. 

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן הודיע כי "הנשיא ביידן עוקב מקרוב אחר אירועים בישראל ובלבנון. הוא היה מעורב עם צוות הביטחון הלאומי שלו לאורך כל הערב. בהנחייתו, גורמים בכירים בארה"ב נמצאים בקשר רציף עם עמיתיהם הישראלים. נמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ונמשיך לפעול למען יציבות אזורית".

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}