י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
חילופי אש

נעצרו החשודים בפיגוע בבית הכנסת בצרפת ובפסטיבל בגרמניה

גבר אלג'יראי בן 33, נעצר כ-40 ק"מ מזירת הפיגוע בצרפת לאחר מרדף שהתנהל שעות. בפיגוע טרור נוסף בגרמניה בשבת, עצרה המשטרה את החשוד במסע הדקירות בפסטיבל בזולינגן שבמערב המדינה, בפיגוע נרצחו שלושה ונפצעו שמונה בני אדם נוספים

נעצרו החשודים בפיגוע בבית הכנסת בצרפת ובפסטיבל בגרמניה
משטרת צרפת, אילוסטרציה צילום: Pixabay

המשטרה בצרפת עצרה הלילה את הגבר החשוד בהצתת כלי רכב סמוך לבית הכנסת "בית יעקב" אתמול בבוקר בעיר לה גראנד-מוט שבדרום מערב המדינה. כך הודיע שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין ברשת X. שר הפנים ציין כי החשוד נעצר בפשיטה משטרתית של יחידה מובחרת, "שפעלה במקצועיות למרות הירי". על פי דיווחים בצרפת החשוד הוא גבר בן 33 ממוצא אלג'יראי.

בתקרית שאירעה ביום שבת בבוקר בשעה 8:30 בבוקר, הצית המחבל שני רכבים במגרש החניה של בית הכנסת, ובאחד מהם הונח בלון גז. כתוצאה התפצצו שתי המכוניות, אש אחזה בדלתות מבנה בית הכנסת ושוטר שאבטח את המקום נפצע קל. החשוד תועד במצלמות אבטחה רגעים לפני הפיצוץ כשהוא עם כאפייה על ראשו, עם דגל פלסטין, אקדח ושני בקבוקים עם נוזל צהוב. התובע בטרור בצרפת, שמונה כאחראי על החקירה, סיפר כי "בתוך בית הכנסת היו חמישה בני אדם, בהם הרב, שלא נפצע".

ראש ממשלת צרפת גבריאל אטל אמר שכ-200 שוטרים השתתפו במצוד אחר החשוד. אחרי ביקורו בזירה, הוא מסר בהצהרה כי נחסכה "טרגדיה מוחלטת בזכות צוותי הכיבוי שהגיעו בזריזות, ובשל העובדה כי לא נכחו מתפללים רבים באותה השעה בבית הכנסת".

בפיגוע טרור נוסף בגרמניה בשבת, עצרה המשטרה את החשוד במסע הדקירות בפסטיבל בזולינגן שבמערב המדינה, שבו השתתפו עשרות אלפי בני אדם. כך עדכן שר הפנים של מחוז נורדריין-וסטפאליה הרברט ראול, בפיגוע נרצחו שלושה ונפצעו שמונה בני אדם נוספים.

"האדם שחיפשנו אחריו כל היום נלקח למעצר במשרדים שלנו. זה עתה עצרנו את החשוד", אמר ראול. ארגון המדינה האיסלמית, דאעש, לקח אחריות על הפיגוע. בחשבון הטלגרם של דאעש נכתב כי האיש שביצע את הפיגוע הוא "חייל של המדינה האסלאמית. הוא ביצע את הפיגוע כנקמה עבור המוסלמים בפלסטין ובכל מקום".

 

גרמניה צרפת פיגועי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}