י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
עשרות תקיפות בלבנון

צה"ל יצא למכת מנע נגד חיזבאללה: "תוקפים באופן יזום להסרת האיום"

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב יצאו למתקפת מנע נגד חיזבאללה: "זיהינו היערכות של הארגון לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל" | תושבי קו העימות ויישובי הגולן מתבקשים לשהות סמוך למרחבים מוגנים

צה"ל יצא למכת מנע נגד חיזבאללה: "תוקפים באופן יזום להסרת האיום"
התקיפה בעומק לבנון צילום: רשתות לבנוניות

מתקפת המנע החלה: דובר צה"ל תת אלוף דניאל הודיע הודיע לפנות בוקר (ראשון) כי צה"ל זיהה "היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר ישראל". לפיכך, כוחות הביטחון "תוקפים באופן יזום להסרת האיום". 

דובר צה״ל מסר: "זיהינו היערכות של ארגון הטרור חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל, אנחנו תוקפים באופן יזום להסרת האיום". 

"מטוסי קרב תוקפים כעת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה שהיוו איום מיידי על העורף הישראלי. בעקבות תקיפות אלו ובהתאם להערכת המצב שהתקיימה בפיקוד העורף, יופצו הנחיות מצילות חיים בחלק מאזורי הארץ. תעקבו אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה"ל ופיקוד העורף". 

הגרי פנה לאזרחי לבנון וקרא: "אנחנו מזהירים את האזרחים הלבנוניים הנמצאים בדרום לבנון - אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך כעת לירות באופן נרחב לשטח ישראל בסמוך לביתכם. אתם נמצאים בסכנה. אנחנו תוקפים ומסירים איומים של חיזבאללה. כל מי שנמצא בסמוך למרחבים בהם חיזבאללה פועל, נדרש להתרחק מהם מיד, על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו".

בפנייה לתושבי ישראל אמר הגרי: "עם קבלת התרעה עליכם להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות. לא פחות. אנחנו נעדכן במידה ותדרשו להישאר שם משך זמן ארוך יותר. מערך ההתרעה של פיקוד העורף יודע לספק התרעה בזמן אמת באזור בו נשקפת סכנה. ההגנה לא הרמטית, ועל כן יש להקפיד להישמע להנחיות פיקוד העורף. ייתכן ותשמעו פיצוצים, מקורם ביירוטים או בנפילות. תמשיכו לנהוג באחריות ובקור רוח, כפי שעשיתם עד כה ותקפידו לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף". 

בלבנון מדווחים כי עשרות מטרות הותקפו עד כה בדרום לבנון, בין היתר בעיירות שמס, טיר חרפא, דיר סריאן ועוד. מקורות לבנוניים מדווחים על לפחות 40 תקיפות של צה"ל בדקות האחרונות בדרום לבנון. 

ראש הממשלה נתניהו נמצא בשעה זו בקריה. במהלך הערב והלילה דן עם גלנט ובכירי מערכת הביטחון בשאלת מתקפת המנע. גורמים מדיניים אמרו כי הם "נערכים לתגובה של חיזבאללה בטווח הזמן המיידי". 

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}