ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מרוב גודלו

היהלום שהתגלה בבוטסואנה, הסתיר את פניו של הנשיא

היהלום נחשף באמצעות טכנולוגיה חדשה, והכורים מקווים שהוא יחזיר את התעשייה למצב טוב יותר. היהלום השני בגודלו שנמצא אי פעם התגלה בבוטסואנה. בשנת 2015 גילתה החברה יהלום במשקל 1,109 קראט, וב-2019 היא מצאה יהלום שחור במשקל 1,758 קראט

היהלום שהתגלה בבוטסואנה, הסתיר את פניו של הנשיא
אילוסטרציה צילום: unsplash

היהלום השני בגודלו שנמצא אי פעם התגלה בבוטסואנה, היהלום היה כל כך גדול עד שהוא הסתיר את פניו של נשיא בוטסואנה כשהרים אותו לבדיקה מקרוב ביום חמישי האחרון.

הנשיא מוקגווצי מסיסי, הרים את היהלום במשקל 2,492 קראט, היהלום הגדול ביותר שנחשף במאה שנים האחרונות, והשני בגודלו אי פעם, כך לפי חברת הכרייה לוקארה דיאמונד בבוטסואנה. תגלית יוצאת דופן זו עשויה להחזיר את הזוהר של תעשיית כריית היהלומים הטבעית, כך אומרים חברות כרייה ומומחים.

היהלום התגלה באותו מכרה קטן יחסית בצפון מזרח בוטסואנה, אבני חן כאלה צצות בדרך כלל כתוצאה מפעילות וולקנית, כמו התפרצות הר געש.

"כל הכוכבים התיישרו עם ההתפרצות הגעשית ההיא, והתנאים היו פשוט מושלמים", אמר פול זימניסקי, אנליסט עצמאי בתעשיית היהלומים ל'ניו יורק טיימס'.

היהלום גדול מספיק כדי למלא את כף ידו של אדם ומשקלו יותר משניים וחצי קילו, אך ערכו עדיין לא ברור. תהליך הערכת השווי עשוי להימשך חודשים, אמר מר צימניסקי. ובכל זאת, "היהלום יימכר ככל הנראה בטווח של עשרות מיליוני דולרים", הוא הוסיף. התגלית עשויה לתת דחיפה לא רק לתעשיית היהלומים, אלא גם לבוצואנה, שכלכלתה תלויה במידה רבה בייצוא יהלומים.

אבנים עצומות כאלה אינן עוד ממצא של פעם בחיים, הודות לטכנולוגיה המתפתחת. היהלום קשה ואי אפשר לשייף אותו בקלות, החברה הפכה את מציאת אבני חן גדולות יותר למטרה.

בשנת 2015 גילתה החברה יהלום במשקל 1,109 קראט, וב-2019 היא מצאה יהלום שחור במשקל 1,758 קראט.  התגלית האחרונה היא הגדולה ביותר עד כה, והשנייה רק ​​ליהלום קולינאן, אוסף היהלומים הגדול בעולם, שהתגלה בדרום אפריקה ב-1905.

תעשיית היהלומים עברה כמה שנים חלשות לאחרונה, לאחר שנאלצה להתחרות עם נושאים טכנולוגיים כמו יהלומים שיוצרו במעבדה. עבור מדינת בוטסואנה, האיומים הללו חריפים במיוחד, שכן יהלומים מהווים 80 אחוז מהיצוא של המדינה.

יהלום בוטסואנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}