י' אלול התשפ"ד
13.09.2024
אינו מהווה סיכון

התנאים לשחרור: הרב יאלץ להיות זמין בפלאפון, אך קיבל פטור בשבת

הרב יונתן אברהם מלונדון שהואשם בביצוע ברית מילה בלתי חוקית לתינוק בדבלין הורשה לחזור לבריטניה עד למשפטו. השופטת קבעה כי הוא אינו מהווה סכנה, והוא יחזור למשפטו. בתקשורת האירית פורסמו התנאים לשחרור בערבות

התנאים לשחרור: הרב יאלץ להיות זמין בפלאפון, אך קיבל פטור בשבת
בית הכלא באירלנד צילום: באדיבות המצלם

שלושה שבועות לאחר שנעצר באירלנד והוחזק בבידוד, הרב יונתן אברהם, בן 47, שוחרר אתמול בערבות של 60,000 אירו עם מגוון תנאים על ידי השופטת קארן אוקונור בבית המשפט העליון בקלוברהיל, דבלין, בתקשורת המקומית פורסמו התנאים לשחרור.

השופטת אוקונור ציינה כי רבה הראשי של אירלנד, הרב יוני וידר ערב לרב אברהם, ולקח על עצמו ערבות, ואמר כי הוא יספק לו מקום לינה בדבלין במידת הצורך.

הרב הראשי אמר לרונן קנדי, עורך דינו של הרב אברהם, כי "הקהילה תכעס אם הנאשם יתחמק מהצדק" ולא ישוב למשפטו בעוד שנתיים.

השופטת אוקונור קבעה ערבות בסך 50,000 אירו, שגויסה על ידי הקהילה היהודית, אותה הגישו לבית המשפט, יחד עם 10,000 אירו נוספים מהרב וידר, שמשמש כערב עצמאי. הרב וידר זכה לשבחים מגופים רשמיים על הטיפול במקרה ועל הערבות שנתן, כלי תקשורת באירלנד ציינו כי הרב וידר פעל מהרגע הראשון לטובת הרב אברהם.

פרקליטו קנדי ​​אמר כי המקרה משך תשומת לב בינלאומית, ו"הקהילה היהודית כולה עומדת מאחוריו בצורה ברורה". השופטת אוקונור אמרה שהמדינה לא קבעה שהוא מהווה סיכון, ואין חשש שהוא לא יחזור למשפטו. היא ציינה את הקושי שהמעצר שלו גרם למשפחתו וקבעה שהוא לא צריך להתגורר באירלנד, עד למשפטו בעוד שנתיים.

אלו תנאי הערבות: עליו לשאת טלפון נייד, לספק למשטרה את המספר, ולהיות זמין לקבל שיחה חמישה ימים בשבוע.

"תנאי זה לא חל בשישי שבת, או בתאריכים מסוימים שבהם הרב אברהם לא יהיה זמין עקב מצוות דתו" אישרה השופטת. עליו ליצור קשר עם תחנת המשטרה בדבלין בכל יום שני, להודיע ​​להם על כל שינוי כתובת, ואין ליצור קשר עם עדים במישרין או בעקיפין, לרבות באמצעות האינטרנט או כל רשת חברתית אפשרית.

הרב אברהם עבר עבירה, בניגוד לחוק הרופאים משנת 2007, עריכת הברית (למוסלמים) עלולה לגרור קנס מרבי של 130,000 אירו וחמש שנות מאסר.

בבית היו ארבעה תינוקות, כולל תאומים, בגילאים בין שלושה לשישה שבועות, אך בוצעה רק ברית מילה אחת לתינוק בן 18 ימים. התינוק הזה הובא לבדיקה בבית חולים כאמצעי זהירות. התינוקות היו מרקע מוסלמי ונוצרי.

אמם של התאומים פנתה אליו דרך האתר שלו, שם הוא נהג לפרסם שהוא מוהל ומבצע ברית המילה לכולם. שכר הטרחה שלו היה 70 ליש"ט עבור נסיעות, 350 ליש"ט לכל ילד עם הנחה של 70 ליש"ט לתאומים.

הרב יוני וידר, אמר בבית המשפט כי הוא מעולם לא פגש את הרב אברהם באופן אישי לפני מעצרו, אבל הוא היה מוכר להרבה רבנים, חברים ובני משפחה שלו.

"כל מי ששאלתי עליו, דיבר עליו רק טוב, הוא מלומד בעל שם וידוע כאדם אדיב וישר. אני גם מכיר היטב את הארגונים היהודיים שאיתם עובד הרב אברהם בלונדון, ואני מכיר את הסטנדרטים האישיים והמקצועיים הגבוהים שהם מחזיקים בהם" אמר הרב וידר בבית המשפט.

הרב וידר הוסיף: "מאז מעצרו למדתי להכיר את הרב אברהם טוב ככל האפשר בנסיבות העניין. עם זה שיש לו חששות על מעצרו ועל האשמות נגדו, אני בטוח מאוד שמדובר באדם שיכבד את תהליך החוק ולא ינסה להתחמק מהצדק. מעבר למחויבותו האישית להליך הוגן, הרב אברהם יודע שכרב, זה ייראה נורא על העם היהודי אם ינסה להתחמק מעמידה לדין, ואני בטוח שהוא יגיע למשפטו כשיורו לו".

מוהל אירלנד הרב יונתן אברהם הרב יוני וידר בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}