ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אנטישמיות מחרידה

מחקר מטריד: שליש מהסטודנטים הלא יהודים עוינים לישראל

שליש מהסטודנטים הלא יהודים עוינים ליהודים או לישראל, כך עולה ממחקר של אוניברסיטת ברנדייס בארה"ב. כמעט רבע מהסטודנטים הלא-יהודים אמרו שהם לא רוצים להיות חברים עם אנשים שתומכים בקיומה של ישראל כמדינה יהודית

מחקר מטריד: שליש מהסטודנטים הלא יהודים עוינים לישראל
גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

כשליש מהסטודנטים הלא יהודים אימצו דפוס התנהגות עוינת ליהודים או לישראל במהלך שנת הלימודים 2023-24, כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת ברנדייס, אוניברסיטה פרטית במדינת מסצ'וסטס.

המחקר, שפורסם בסוף השבוע על ידי מרכז מוריס ומרלין כהן ללימודי יהדות מודרניים באוניברסיטה, עוזר לצייר תמונה ברורה יותר של העומדות לגבי המתיחות על ישראל ועזה שהתפשטה על פני הקמפוסים בשנה שעברה, והובילה להפגנות באוניברסיטאות.

כ-15% מהסטודנטים שנשאלו היו עוינים לישראל, כאשר רבים סבורים, למשל, שלישראל אין זכות קיום. כמעט רבע מהסטודנטים הלא-יהודים אמרו שהם לא רוצים להיות חברים עם אנשים שתומכים בקיומה של ישראל כמדינה יהודית.

הסקר גילה כי 16% מהסטודנטים הלא-יהודים היו עוינים ליהודים אך לא לישראל, הם מאמינים שליהודים יש יותר מדי כוח באמריקה. שני אחוזים מהנשאלים היו עוינים הן ליהודים והן לישראל, והפגינו את השיעור הגבוה ביותר של עמדות אנטישמיות.

רוב הסטודנטים הלא-יהודים, 66%, לא היו עוינים ליהודים או לישראל. לן סאקס, מחבר המחקר, צוטט בסוכנות הידיעות היהודית, שההתמודדות עם אנטישמיות בקמפוס היא "בעיה הניתנת לפתרון", אבל האוניברסיטאות והקהילה היהודית צריכות לעשות עבודה טובה יותר בהבנת הדרכים שבהן לא-יהודים חושבים על יהודים וישראל.

עוד מהסקר: 17% מהסטודנטים דיווחו על השתתפות באירוע שתומך בפלסטינים בשנה שעברה, ו-23% דיווחו על פרסום תוכן פרו-פלסטיני ברשתות החברתיות. תשעה אחוזים דיווחו על מעורבות בפעילות פרו-ישראלית באופן אישי או ברשתות חברתיות.

אנטישמיות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}