ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
למרות צו מעצר

בית המשפט ברוסיה שחרר ישראלי שנעצר בחשד להונאה

אזרח ישראלי-קנדי שנעצר ברוסיה, שוחרר למרות בקשת הסגרה של ארה"ב. ג'ושוע קרטו מבוקש על ידי ארה"ב לצד אחיו בחשד להונאת משקיעים בכ-100 מיליון דולר בין 2013 ל-2017 בהונאת אופציות בינאריות מישראל

בית המשפט ברוסיה שחרר ישראלי שנעצר בחשד להונאה
ג'ושוע קרטו צילום: רשת X

בית משפט רוסי שיחרר ביום שבת את האזרח הישראלי-קנדי ג'ושוע קרטו שנעצר בתחילת השבוע האחרון לבקשת ארצות הברית בשל פשעים פיננסיים לכאורה.

הישרלי קנדי חובב מכוניות מירוץ, הואשם יחד עם שני אחיו בהונאת משקיעים של יותר מ-100 מיליון דולר בתוכנית מסחר באופציות בינאריות שבוצעה ברובה מישראל.

הוא נעצר ביום שני על ידי יחידת האינטרפול של רוסיה בנמל התעופה פולקובו בסנט פטרבורג לאחר שהוכרז כ"מבוקש" על ידי ארה"ב.

בית המשפט המחוזי בסנט פטרסבורג פסק "להפסיק את ההליכים" נגד קרטו, ואמר שהרשויות ברוסיה לא קיבלו בקשת הסגרה רשמית. לרוסיה אין הסכם הסגרה עם ארה"ב, אבל המדינות ביצעו חילופי אסירים בחודש שעבר.

תעשיית האופציות הבינאריות שגשגה בישראל במשך עשור לפני שהוצאה מחוץ לחוק באמצעות חקיקה בכנסת באוקטובר 2017, בעיקר כתוצאה מתחקיר של ה-Times of Israel שהחל במרץ 2016.

בשיאו, מאות חברות בישראל העסיקו אלפי ישראלים שלכאורה הוציאו מיליארדים מקורבנות ברחבי העולם. חברות ההונאה היו מרמות קורבנות להאמין שהם מצליחים להשקיע ולהרוויח כסף, ועודדו אותם להפקיד עוד ועוד לחשבונות שלהם, עד שהחברה ניתקה בסופו של דבר את הקשר עם המשקיע ונעלמה עם כל כספם או כמעט כולו.

ישראל קנדה רוסיה ארצות הברית ג'ושוע קרטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}