י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ימים מתוחים

המסר של ישראל: "אם יפגעו באזור תל אביב - נפגע בביירות"

טהראן ממשיכה לאיים על ישראל. מפקד משמרות המהפכה התייחס לשאלה של עיתונאים לגבי תקיפה בישראל "תשמעו חדשות טובות". מסר ישראלי: "אם יפגעו באזור תל אביב - נפגע בביירות". דובר צה"ל: "שבוע משמעותי לפנינו"

המסר של ישראל: "אם יפגעו באזור תל אביב - נפגע בביירות"
חוסיין סלאמי צילום: באדיבות המצלם

לאחרונה העבירה ישראל מסרים חריפים לחיזבאללה, לפיהם אם יפגעו באזור תל אביב - תהיה פגיעה ישראלית בביירות.

באיראן, ממשיכים לאיים בנקמה והערב פרסמה התקשורת באיראן, סרטון שבו נשמע מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, אומר בתגובה לשאלה בנוגע לתגובה על חיסול הנייה: "תשמעו חדשות טובות".

ההערכה העדכנית בישראל היא שחיזבאללה נערך בימים הקרובים להגיב על חיסולו של פואד שוכר, המפקד הצבאי של חיזבאללה. על פי דיווחים - התגובה מתואמת עם איראן, שנכון לרגע זה לא מתכננת להגיב כנקמה על חיסול איסמעיל הנייה, במקביל לחיזבאללה.

ב-Ynet דווח כי בכירים בישראל בטוחים שאיראן עוד תרצה להגיב, וכך גם חיזבאללה. "האיראנים ספגו מכה מאוד קשה, בדיוק מסוג המכות שאסור להם לספוג בראייתם שזו פגיעה בהרתעה שלהם, זה חדירות, זה הפגנת כוח ישראלית, גם פה וגם שם. בראייה שלהם אלה דברים שהם מקרינים חולשה כלפי פנים, כלפי הפרוקסי. זה לא המקום שהם רוצים להיות בו אחרי שהם בונים את התדמית", אמרו הבכירים.

לדבריהם, "התגובה לא בהכרח קשורה למגעים לעסקת חטופים. לא באמת אכפת להם מהפלסטינים. בדיעבד הם אולי יכולים להשתמש בזה כתירוץ. אנחנו בכל מקרה לא מקלים בזה ראש וחושבים שזה עוד לא ירד מהפרק. לישראל אין עניין בהתלקחות הזאת, עשינו את שלנו ומהרגע הזה אין לנו עניין, כרגע".

איתמר אייכנר דיווח בווינט כי בישראל מעריכים כי חיזבאללה לא יפעל ללא אישור איראן. "חיזבאללה יפעל רק אם יקבל אור ירוק מאיראן. כשאיראן אומרת 'רגע, תעצרו' הם עוצרים. אנחנו יודעים שההוראה של חמינאי עברה גם לחיזבאללה. למרות שגם האיראנים התחילו להתארגן לתגובה, שכרגע לא יצאה לפועל. האיראנים הבהירו שזה לא קשור למגעים לעסקה".

דובר צה"ל דניאל הגרי, התייחס הערב (מוצ"ש) למתיחות במקביל למגעים לעסקת חטופים בקהיר, ואמר: "אנחנו לפני שבוע משמעותי, בעקבות המשא ומתן המתקיים בקהיר, הלחימה בעזה ובגבול הצפון. המוכנות שלנו גבוהה מאוד, בהתקפה ובהגנה, ונמשיך לפעול להסרת איומים ולהילחם באויבינו. על הציבור להמשיך לשמור על ערנות ודריכות, כפי שעשיתם עד כה. אנחנו נעדכן על כל התפתחות באופן מיידי".

חוסיין סלאמי איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}