ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בנאום בעברית

רבה הראשי של איראן בהילולא בקזחסטן: "הרבי הוא אבא של כולנו"

בעל ההילולא, שהוא דור חמישי, בן אחר בן, לכ"ק אדמו"ר הצמח-צדק נ"ע, שימש ברבנות בערים רבות, ועוד מגיל צעיר ביותר החל לכהן ברבנות העיר ניקולייב. הרב גראמי אמר: "הגעתי לכבודו של הרבי, הגעתי לכבודו של רבי לוי יצחק. כולנו קשורים לרבי"

רבה הראשי של איראן בהילולא בקזחסטן: "הרבי הוא אבא של כולנו"
הרב גראמי בנאום צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי, השתתף ב"באנקעט" במלון רידס המפואר בעיר אלמא אטא שבקזחסטן, במלאת 80 שנה להילולת הרה"ק המקובל רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, אביו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל. את הערב ארגן הנגיד הר"ר אבי שאולזון, באירוע השתתף רבה הראשי של רוסיה, הרב ברל לאזאר.

לאחר שרבה של קזחסטן, השליח הרב ישעיה כהן, הלהיב את הנוכחים בדבריו ובירכם בברכת כהנים, הוא הזמין את הרב גראמי לשאת דברים. הרב גראמי אמר: "הגעתי לכבודו של הרבי, הגעתי לכבודו של רבי לוי יצחק. כולנו קשורים לרבי, הרבי הוא אבא של כולנו".

בעל ההילולא, שהוא דור חמישי, בן אחר בן, לכ"ק אדמו"ר הצמח-צדק נ"ע, שימש ברבנות בערים רבות, ועוד מגיל צעיר ביותר החל לכהן ברבנות העיר ניקולייב, ולאחר מכן הציע כ"ק האדמו"ר הרש"ב נ"ע למנותו לרב העיר הגדולה יקטרינוסלב (כיום דנייפרו). בכל מקומות רבנותו פעל גדולות ונצורות, כשלעזרתו עומדת במסירות גדולה הרבנית הצדקנית הנודעת, אמה של מלכות, הרבנית מרת חנה ע"ה, שהעלתה על הגיליון את קורות חייהם באותן שנים קשות ומרות, ומהם עולה ומתגלית הנהגתו הקדושה של בעלה הקדוש, ומסירותו הגדולה לתורה ולתעודה.

בעיר אלמא-אטא, סמוך ונראה לאוהל הקדוש, פועלים מוסדות מפוארים של תורה וחינוך תחת הנהגתו של השליח והרב הראשי לקזחסטן, הרב ישעיהו הכהן.

ביוזמת הרב הראשי של רוסיה, הקימו חברי קבוצה נבחרת מישיבות "תומכי תמימים" במוסקבה, שעמדו בכור המבחן במשך מספר חודשים,  "ישיבה על קברו" למשך שבוע ימים, והגו בתורה הקדושה ובתורת בעל ההילולא, והצטרפו ביום שבת קודש אל התפילות, ההתוועדויות והשיעורים סמוך לאוהל הקדוש, בתמיכת הנגיד הרב יהודה דווידוב ממוסקבה.   

הרב גראמי בנאום צילום: באדיבות המצלם
הרב לאזאר בנאום צילום: באדיבות המצלם
האירוע בקזחסטן צילום: באדיבות המצלם
שרים באירוע בקזחסטן צילום: באדיבות המצלם
 
 
 
 
הרב גראמי קזחסטן חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}