י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
עמוד האמונה

אבל כבד: האדמו"ר מפוריסוב זצ"ל שהיה בקי בנגלה ובנסתר

עם צאת השבת התעטף עולם החסידות באבל כבד עם הסתלקותו של האדמו"ר מפוריסוב זצ"ל שהלך לעולמו לאחר שחלה | הלוויה צפויה להתקיים כבר הלילה, מוצאי שבת, מבית מדרשו שבשכונת מאה שערים להר המנוחות | תולדות חייו

אבל כבד: האדמו"ר מפוריסוב זצ"ל שהיה בקי בנגלה ובנסתר
האדמו"ר מפוריסוב זצ"ל צילום: דוד ארזני

אבל כבד בעולם החסידות: מירושלים מגיעה הבשורה הקשה על הסתלקותו בשבת הקודש של עמוד האמונה ולוחם החינוך הטהור, כבוד קדושת האדמו"ר המקובל הגאון הצדיק רבי חנניה יוסף עקיבא רבינוביץ זצ"ל האדמו"ר מפוריסוב, והוא בן 85 בהסתלקותו.

בשנה האחרונה הלך הרבי ונחלש ורבים התפללו לרפואתו של רבי חנניה יוסף עקיבא בן ליבא. בשבת בבוקר, עם הנץ החמה, קרסו מערכות גופו ולמגינת לב השיב הרבי את נשמתו הטהורה ליוצרה. 

הרבי זצ"ל נולד בעשרה בטבת תרצ"ט לאביו, האדמו"ר רבי בנימין רבינוביץ זצוק"ל ממשכנות הרועים שהיה חבר בד"ץ העדה החרדית, ולאמו מרת ליבא ע"ה.

הרבי צאצא של האדמו"ר רבי יהושע מפוריסוב, בנו של "היהודי הקדוש" מפשיסחה. סבתו אם אביו, הייתה בתו של הגאון החסיד רבי בנימין יהודה לייב ברנשטיין זצ"ל ראש ישיבת 'חיי עולם' שאף היא צאצאית "היהודי הקדוש".

יהודה פרקוביץהרבי מפוריסוב זצ"לצילום: יהודה פרקוביץ

בהגיעו לפרקו, נשא את רעייתו הרבנית מרת אסתר איטא ע"ה בתו של הגאון החסיד רבי שלמה צבי אטיק זצ"ל מיקירי קרתא דירושלים, נכד הרבי הקדוש האדמו"ר רבי מנחם מנדל מרימנוב זיע"א, ואביהם של גאוני ירושלים ראשי הישיבה הגר"מ אטיק והגר"א אטיק זצוק"ל.

מצעירותו היה ידוע הרבי כמצוין בשלושת עמודי עולם, גולת הכותרת אצלו היו שיעוריו בספר הקדוש 'פרי הארץ' של האדמו"ר רבי מנחם מנדל מויטבסק זיע"א בו היה דבוק ולא היה שיחה של הזכיר מאמרותיו. הרבי הנחיל והשריש אמונה טהורה בשיעוריו במשך למעלה מיובל שנים. 

הרבי זצ"ל היה תלמיד מובהק של הגאון הצדיק רבי אשר פריינד זצ"ל והאדמו"ר בעל ה'חלקת יהושע' מביאלא זצ"ל. 

בכל שנה היה עורך הרבי את שולחנו בבית מדרשו מוסדות 'דרכי צדק' דחסידי פוריסוב בירושלים לרגל ההילולא של רבי מנחם מנדל מויטבסק. 

ביתו של הרבי היה פתוח לרווחה ויחד עם רעייתו הרבנית ע"ה, שנפטרה לפני 11 חודשים הם היו מכניסי אורחים, כשבכל שבת התארחו בביתם עשרות אברכים ובחורים כשדלת הבית פתוח לרווחה.

הרבי הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בניו: הרה"צ רבי אברהם רבינוביץ חתן האדמו"ר מדבורנא פ"ת זצ"ל, הרה"צ רבי הלל רבינוביץ, מח"ס אמרין דאורייתא על הלכות שבת וחתן הגה"צ רבי יהושע לייפער נשיא עוז והדר. חתניו: האדמו"ר מספינקא ב"ב, האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת והרה"צ רבי צבי אלימלך לייפער מטמשוואר ירושלים.

אחיו הם: האדמו"רים ממשכנות הרועים וקאלושין.

לפני עשר שנים שיכל הרבי זצ"ל את בנו הבכור הרה"צ רבי יהושע אשר רבינוביץ זצ"ל, שנפטר לאחר מחלה קשה בגיל 44.

מסע הלוויה הלילה, מוצאי שבת קודש, פרשת עקב בשעה 23:00 מרחבת בית המדרש פוריסוב ברחוב לוי יצחק מברדיטשוב בשכונת בתי וורשא בירושלים להר המנוחות.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

רפאל שוורץעם אחיו האדמו"ר ממשכנות הרועיםצילום: רפאל שוורץ

פוריסוב הרבי מפוריסוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}