י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
יחזרו בשנה הבאה

נאס"א תשתמש בחללית של מאסק לחילוץ אסטרונאוטים שנתקעו בחלל

האסטרונאוטים של נאס"א אשר תקועים בחלל במשך חודשיים בעקבות תקלות טכניות בחללית הסטארליינר של בואינג, ישובו לכדור הארץ באמצעות חללית הדרגון של SpaceX בבעלותו של אילון מאסק

נאס"א תשתמש בחללית של מאסק לחילוץ אסטרונאוטים שנתקעו בחלל
חללית. אילוסטרציה צילום: pixabay

שני האסטרונאוטים של נאס"א, בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס, אשר מצאו את עצמם תקועים בחלל למשך חודשיים, זאת בעקבות תקלות טכניות חמורות שפקדו את חללית ה'סטארליינר' של בואינג במהלך משימת מחקר, ישובו לכדור הארץ בעזרת החללית של אילון מאסק.

ע"פ הדיווח בוואלה, היום (שבת) הודיעה נאס"א כי החליטה להשתמש בחללית הדרגון של חברת SpaceX, בבעלות אילון מאסק, כדי להחזיר את צמד האסטרונאוטים סוף סוף לכדור הארץ.

ההחלטה התקבלה לאחר שבועות ארוכים של דיונים וניסיונות בלתי פוסקים לפתור את הבעיות בחללית הסטארליינר. בין התקלות שזוהו נרשמו כשלים במנועי הדחף של החללית וכן דליפות הליום במערכת ההנעה.

על אף שבואינג ונאס"א קיוו בתחילה כי יצליחו לתקן את התקלות ולשוב הביתה עם הסטארליינר, לבסוף הוחלט שהפתרון הבטוח ביותר הוא להשתמש בחללית הדרגון של SpaceX. עם זאת חשוב לציין כי החילוץ צפוי להתבצע רק בשנת 2025.

כזכור, התקלה המרכזית התרחשה במהלך ניסיון התקרבות של הסטארליינר לתחנת החלל ב-6 ביוני, כאשר ארבעה ממנועי החללית נכשלו בתמרון ההתקרבות עקב התחממות יתר. למרות שנעשו תיקונים בשלושה מהמנועים, המהנדסים של בואינג ונאס"א לא הצליחו לזהות את הסיבה המדויקת לתקלה. בנוסף, דליפות הליום קטנות שהתגלו במערכת ההנעה הוסיפו לחששות באשר לבטיחות החללית.

בואינג הביעה ביטחון ביכולתה להחזיר את החללית בשלום, אך נאס"א לא השתכנעה. למרות שביצעה סדרת בדיקות מקיפות, כולל ניתוח נתונים ופירוק חלקים מהחללית, נאס"א החליטה כאמור כי השימוש בחללית הדרגון הוא הבחירה הבטוחה ביותר להבטחת חזרתם של האסטרונאוטים לכדור הארץ.

נאס''א אילון מאסק חללית חלל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}