ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מפעילים לחץ

בהאג דוחקים לפסוק בעניין צווי המעצר לנתניהו וגלנט: "כל דחייה בהליכים - פגיעה בקורבנות"

התובע הראשי בהאג קארים חאן קרא לפסוק בדחיפות בעניין הוצאת צווי המעצר לראש הממשלה, שר הביטחון ולמנהיג חמאס סינוואר. הוא ביקש לדחות את הטענות המשפטיות שהוגשו לבית הדין על ידי ממשלות וגורמים שונים

בהאג דוחקים לפסוק בעניין צווי המעצר לנתניהו וגלנט: "כל דחייה בהליכים - פגיעה בקורבנות"
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קארים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לוחץ על בית הדין לפסוק בעניין בקשתו להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון, יואב גלנט ולמנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

ב'רויטרס' דווח כי במסמך שהגיש לבית הדין, חאן טען כי בסמכותו של בית הדין לחקור גורמים ישראלים "המבצעים זוועות בשטחים הפלסטיניים", וקרא לשופטים לפסוק בדחיפות בעניין צווי המעצר ולא לדחות את הסוגיה. "כל דחייה בלתי מוצדקת בהליכים מהווה פגיעה בזכויות הקורבנות", כתב.

קארים ביקש מהשופטים לדחות את הטענות המשפטיות שהוגשו על ידי ממשלות וגורמים שונים בעניין סמכותו של בית הדין לפסוק בסוגיה. לדבריו, "זה קבוע בחוק שלבית הדין יש סמכות משפטית לדון בעניין".

ב'ווינט' דווח כי בית הדין פנה באופן מפתיע לארגון שורת הדין הישראלי, כדי לקבל את עמדתו בשם קורבנות הטבח לפני שיקבל החלטה בנושא צווי המעצר. בית הדין פנה מיוזמתו לתשעה ארגונים, רובם פלסטיניים, ולשני גורמים ישראליים.

 

שורת הדין חמאס קארים חאן מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}