ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מצפים לפריצת דרך

משלחת ישראלית בכירה תצא מחר לשיחות בקהיר

בכיר ישראלי אמר: ההתקדמות היחידה שנרשמה עד כה היא שמצרים הסכימה להעביר את ההצעה הישראלית לחמאס. ראש ממשלת קטר יגיע למצרים כדי להשתתף בשיחות

משלחת ישראלית בכירה תצא מחר לשיחות בקהיר
תמונות החטופים על חומות העיר העתיקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משלחת ישראלית בכירה בהובלת ראש המוסד, דדי ברנע, תצא מחר (ראשון) לשיחות המשא ומתן בקהיר, כך דווח ב'כאן חדשות'.

לדברי גורם מדיני בכיר ההתקדמות היחידה שנרשמה עד כה היא שמצרים הסכימה להעביר את ההצעה הישראלית לחמאס. הבכיר הוסיף שייקח כמה ימים להבין אם יש התקדמות משמעותית.

גורם נוסף המעורה בפרטי המשא ומתן מסר: "בניגוד לרושם שמנסים ליצור בתקשורת, ראש הממשלה נתניהו עומד על כך שישראל תישאר בשליטה ובפרישה בציר פילדלפי - מכרם שלום עד הים".

מקור המעורה במשא ומתן אמר מוקדם יותר היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראש ממשלת קטר, שייח' מוחמד בן עבד אל רחמן אאל ת'אני, הגיע למצרים כדי להשתתף בשיחות על העסקה להפסקת אש בעזה ושחרור החטופים. 

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', האמריקנים הציעו פשרה בציר פילדלפי ולפיה הכוחות בציר יופחתו באופן משמעותי, מספר החטופים שישוחררו מדי שבוע יוגדל, והיכולת של ישראל להטיל ווטו על האסירים הביטחוניים שישוחררו תצומצם משמעותית.

הצעת הפשרה האמריקנית מהווה בסיס לפסגה האזורית שהממשל האמריקני תכנן למחר בקהיר. בפסגה ישתתפו ראש המוסד, דדי ברנע, ראש ה-CIA ביל בארנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד אל-ת'אני.

חטופים עסקת חטופים קהיר ארה"ב קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}