ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פיגוע טרור

מחבל פוצץ כלי רכב בכניסה לבית כנסת "בית יעקב" בצרפת

במצלמות אבטחה נצפה אדם מצית שני כלי רכב שחנו ליד הכניסה לבית הכנסת "בית יעקב". לפחות אחד מהם הכיל בלון גז. שוטר אחד נפצע, אבטחת המוסדות היהודיים תוגברה

מחבל פוצץ כלי רכב בכניסה לבית כנסת "בית יעקב" בצרפת
המחבל בצרפת צילום: צילום מסך

פיגוע נגד יהודים בצרפת: מחבל תועד במצלמות האבטחה כשהוא נושא דגל פלסטין, ומצית שני כלי רכב בכניסה לבית הכנסת "בית יעקב" בלה גרנד מוט שבדרום צרפת, סמוך למונפלייה.

באחד מכלי הרכב היה בלון גז, וכתוצאה מכך התפוצצו שתי המכוניות, ודלתות המבנה הוצתו. שוטר אחד נפצע ופונה לבית החולים, ולא נשקפת סכנה לחייו.

ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטל, הודיע כי הפיצוץ נחקר כפיגוע טרור. לפי הדיווחים, החשוד שייתכן שנשא אקדח בחגורתו פוצץ את כלי הרכב סמוך לשעה 09:00, ואז נמלט מהזירה ברגל, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. בזמן האירוע לא היו ככל הנראה מתפללים בבית הכנסת.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר כי "המחשבות עם המתפללים ועם כל יהודי ארצנו. אנו עושים הכול כדי למצוא את האחראי לפיגוע הטרור הזה ולהגן על מקומות הפולחן. המאבק באנטישמיות הוא מאבק עקבי של האומה כולה".

ראש הממשלה אטל אמר: "זהו מעשה אנטישמי, כוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר החשוד. לא נוותר אל מול אנטישמיות או אלימות, ולא נאפשר להם להפחיד אותנו".

שר הפנים ז'רלד דרמנן הורה על תגבור האבטחה בבתי הכנסת בצרפת, ואמר: "אני רוצה להבטיח לאזרחינו היהודים ולקהילה היהודית את תמיכתי המלאה, ולהגיד שהנשיא מקרון הורה לגייס את כל האמצעים כדי למצוא את העבריין".

 

צרפת טרור מלחמת חרבות ברזל עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}