ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ביקורת נוקבת

בכיר בצה"ל: "הפכנו לילד הכאפות של המזרח התיכון"

תא"ל במיל' גיא חזות, ראש מערך הלמידה והתחקור בזרוע היבשה, הביע ביקורת קשה על הלחימה ברצועת עזה ואמר כי זהו "המחדל החמור ביותר". עוד טען כי "התחקיר בצבא פשט רגל"

בכיר בצה"ל: "הפכנו לילד הכאפות של המזרח התיכון"
מנהרות החמאס צילום: דובר צה"ל

ראש מערך הלמידה והתחקור בזרוע היבשה, תת-אלוף במילואים גיא חזות, אמר כי המחדל החמור ביותר אחרי 7 באוקטובר הוא ניהול המלחמה. חזות האשים: "הפכנו בשנה האחרונה לילד הכאפות של המזרח התיכון", כך דווח ב"ווינט". 

"בעיניי המחדל הכי חמור הוא שאחרי 7 באוקטובר, שבו ישנו בכיבוש העוטף, בו הופתענו, ואחרי שחטפנו אגרוף לבטן וסטירה לפנים - היינו אמורים להתעורר ולחזור חזרה למקורות וליסודות. בעיניי ניהול המלחמה הוא המחדל החמור ביותר". 

חזות טען: "לא תהיה לנו ברירה אלא לכבוש את דרום לבנון ולהרוס שם את הכפרים השיעיים כמו שעשינו ברצועת עזה. הפכנו בשנה האחרונה לילד הכאפות של המזרח התיכון וכל מי שרוצה שולח לפה משהו". 

תא"ל חזות, התייחס לתחקירי צה"ל ותקף: "כלי התחקיר בצה"ל פשט את הרגל ואני אומר לכם את זה באחריות. אחת הסכנות הגדולות ביותר היא שלא מאמינים לתחקירים שלנו ובסוף יקימו לנו מח"ש. כי ביום שבו יקימו מח"ש לצה"ל זה לא יהיה צבא יותר". 

לצד זאת יצא נחרצות נגד מה שהגדיר כהידרדרות מוסרית בלחימה כיום מצד חיילי צה"ל: "אם לא נישאר מוסריים כמו שאני רואה את המוסר, לפי איך שאני רואה את רוח צה"ל וערכי מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, זה היום שבו חמאס יביס אותנו. אני כה מעריץ את מפקד אוגדה 98 היוצא, תא"ל דן גולדפוס על אמירותיו. נפסיד לחיזבאללה ולחמאס כשנהיה כמוהם".

חמאס גיא חזות מלחמת חרבות ברזל אלאור אזריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}