ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מבוי סתום

בחמאס טוענים: אין לנו מספיק חטופים חיים לשלב הראשון

ה'וול סטריט ג׳ורנל' מדווח כי במתווה הנוכחי הציגו האמריקנים את הדרישה לשחרר 33 חטופים שהם נשים, ילדים, בני 50 ומעלה, חיילות ופצועים קשה, בחמאס טוענים כי יש להם פחות מ-20 חטופים חיים שעומדים בתנאים הללו

בחמאס טוענים: אין לנו מספיק חטופים חיים לשלב הראשון
המבצע לחילוץ גופות החטופים צילום: דו"צ

ה'וול סטריט ג׳ורנל' מדווח כי ההצעה במתווה הנוכחי שהציגו האמריקנים לישראל, כוללת 33 חטופים שהם נשים, ילדים, בני 50 ומעלה, חיילות ופצועים קשה, אך בחמאס טוענים כי יש להם פחות מ-20 חטופים חיים שעומדים בתנאים הללו, כך לפי המתווכים הערבים, בישראל ובארצות הברית עדיין מאמינים כי המספר נכון להיום גבוה מ-20.

מקרי המוות האחרונים של החטופים, מעוררים חשש שלא יהיו מספיק חטופים חיים בשלב הראשון של העסקה. 

חמאס הודיע כי לא יתן רשימה של שמות החטופים שישוחררו בשלב הראשון עד סמוך למועד שחרורם, כך אמרו מתווכים ערבים ל'וול סטריט ג'ורנל'. רבים מהחטופים החיים כנראה גברים בגילאי צבא, שחמאס לא ישחרר בקרוב.

109 חטופים עדיין מוחזקים ברצועת עזה, כולל עשרה אזרחים זרים. באופן רשמי, הודיעה ישראל על מותם של 36 מהם מתוכם שלושה אזרחים זרים, כך ש-73 עדיין מוגדרים בחיים. אך לפי ההערכות ופרסומים זרים, מספר החטופים החיים נמוך יותר ועומד ככל הנראה על יותר מ-50.

בניו יורק טיימס דווח בחודש מאי האחרון כי חמאס הודיע שלא כל 33 החטופים שישוחררו בשלב הראשון של הסכם הפסקת אש אפשרי עם ישראל חיים, וכי יהיו גם מתים בין השחרורים הראשוניים.

 

 

 

 
חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}