ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הובא למנוחות

המכתב המצמרר שהשאיר אורי הי"ד שנפל ברפיח

מאות ליוו למנוחות את לוחם השריון שנהרג מפגיעת נ"ט ברפיח. הוא כתב לפני שנפל: "חייתי חיים נפלאים, ללא חרטות. תמשיכו אותי הלאה". אמא רויטל ספדה: "אלוהים נתן לי מתנה, 19 שנים וחודשיים מהדורה מיוחדת"

המכתב המצמרר שהשאיר אורי הי"ד שנפל ברפיח
סמל אורי אשכנזי נחמיה צילום: דובר צה"ל

בבית העלמין הצבאי באשקלון הובא למנוחות היום (שישי) סמל אורי אשכנזי נחמיה הי"ד, שנפל אתמול ברפיח. אורי, לוחם שריון בגדוד 46 בעוצבת עקבות הברזל (401), נהרג מפגיעת נ"ט ברפיח. הוא הותיר אחריו הורים, אחות ואח.

מאות בני אדם ליוו אותו, כולל בשיירת דגלים בדרך לבית העלמין. בהלוויה הקריא אחיו של אורי, שלו, מכתב שהותיר אחריו ובו כתב שהוא לא מצטער על דבר, המכתב וההספדים הובאו ב-ynet.

אורי כתב: "חייתי חיים נפלאים, ללא חרטות. עם המשפחה הכי מדהימה שיש. אני אוהב אתכם המון ומצטער אם גרמתי לכם לכאב. עשיתי את מה שעשיתי ואת השירות הזה מתוך אהבה גדולה למדינה המוזרה שלנו. אם הצלחתי וקידשתי חיי אדם בלכתי - אני לא מצטער על כלום, הצלחתי ונכשלתי במשימתי בה זמנית. אמא ואבא, אני מודה לכם על הכול - מה שעשיתם בשבילי ולמעני לאורך כל חיי. שלו וטוהר (האחים) - תמשיכו ותצליחו בחיים שלכם. אל תשכחו שאני מסתכל עליכם מלמעלה".

מאימו ביקש לקיים את ההלוויה "בלי נאומים סוחטי דמעות ומרגשים, בלי להביך. אין לי הרבה בקשות, מלבד זה שתשאירו את החדר שלי כמו שהוא כדי שלא יהפוך לחדר מוזיקה. אוהב אתכם לנצח ואשמור עליכם לנצח, והחלק הכי חשוב שכמעט שכחתי, אשמח שתמשיכו אותי הלאה".

אמא רויטל ספדה: "אמרת לי 'אמא אני אוהב אותך בשביל חיים שלמים'. אלוהים נתן לי מתנה, 19 שנים וחודשיים מהדורה מיוחדת. נולדת לא דומה לנו בכלל והפכת ממש נחמיה. אמרת לי 'אמא הכול יהיה בסדר'. הוא היה ילד של אמא שלו - הכי יפה, הכי מוצלח, הכי חכם. עם אינטליגנציה רגשית שאין כמוה".

 

 

אורי אשכנזי נחמיה רפיח מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}