ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פועלים בחשאיות

נחשף: "ממשלת הצללים" שמכינה תוכניות מקיפות ליום שאחרי נתניהו

ארגון סודי הפועל בתל אביב עוסק בהכנת הצעות מפורטות, המנוסחות כהצעות חוק, תיקוני חקיקה או כהצעות מחליטים לממשלה, בהן תוכל להשתמש כל הממשלה שתקום לאחר עידן נתניהו: "זאת הזדמנות פז — לנצל את ההרס כדי לבנות פה מדינה טובה יותר"

נחשף: "ממשלת הצללים" שמכינה תוכניות מקיפות ליום שאחרי נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון סודי הפועל בחשאיות בתל אביב עוסק בתקופה האחרונה באינטנסיביות ביום שאחרי ראש הממשלה נתניהו. הארגון כולל אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע בכירים מאוד שמכירים את עבודת הממשלה מבפנים - ולמעשה מנסח מפת דרכים מפורטת לישראל של אחרי נתניהו, כך נחשף ב"דה מרקר". 

"זאת הזדמנות פז — לנצל את ההרס כדי לבנות פה מדינה טובה יותר, בלי שחיתות, בלי סקטוריאליות ובלי פוליטיקת זהויות", אמר חבר הארגון מרדכי כהן, לשעבר מנכ"ל משרד הפנים.

הארגון מתבסס על הכסף הפילנתרופי הגדול שזורם אליו, ומציע היקף נרחב מאוד של הצעות מפורטות, בהן תוכל להשתמש כל ממשלה שתקום לאחר עידן נתניהו. ההצעות של הארגון מנוסחות כהצעות חוק, תיקוני חקיקה או כהצעות מחליטים לממשלה. 

למעשה, הארגון פועל כמעין "ממשלת צללים". אם תבחר בכך, הממשלה שתקום לאחר עידן נתניהו תוכל להשתמש בתוצרים של הארגון באופן מיידי.

הארגון כולל בין היתר את פרופ' קרנית פלוג, לשעבר נגידת בנק ישראל; פרופ' מנואל טרכטנברג, לשעבר ראש המועצה הלאומית לכלכלה; תומר לוטן, לשעבר מנכ"ל המשרד לביטחון פנים; תאיר איפרגן, לשעבר מנכ"לית משרד העבודה; סיגל מורן, לשעבר מנכ"לית משרד הרווחה וראשת המועצה האזורית בני שמעון, אייל חולתא, לשעבר ראש המל"ל ורבים נוספים. 

לוטן, שמתמחה באפקטיביות הניהול הממשלתי, מרכז את התחום של רפורמה ב"ממשלה הרחבה": "איכות השירות הציבורי הישראלי היא בינונית כמעט בכל מדד בינלאומי. במרבית האינדיקטורים הבוחנים את השירות הציבורי במבט השוואתי, ישראל מצויה בשליש התחתון ביחס למדינות ההשוואה. במרבית המדדים חל גם שינוי לרעה בשש־שבע השנים האחרונות, המצביע על מגמה מדאיגה ועקבית, ומבטא פגיעה ממשית ביכולתו של השירות הציבורי לממש את ייעודו בהבטחת משילות וביכולת ליישם ולממש מדיניות".

"התפקוד הלקוי של המשרדים, בעיקר בפן האזרחי, ביטא באופן מוחשי את החולשות המבניות והמערכתיות של השירות הציבורי, שתורגמו לתחושות תסכול וזעם מצד הציבור, ששאל שוב ושוב 'איפה המדינה?'. לאור תחושת השבר המערכתית שפקדה את ישראל, לראשונה זה שנים הלך וגבר השיח הציבורי והפוליטי על הצורך ברפורמה מקיפה בשירות הציבורי, באופן שמייצר הזדמנות היסטורית לבצע תיקון ושינוי עמוק", המשיך.

לוטון עובד על הצעה מפורטת שתעשה סדר במינויים בממשלה, לפיה כל שומרי הסף ייבחרו על ידי ועדת איתור מקצועית, ולא על ידי השרים. לצד זאת מנכ"לים ימישכו להתמנות על ידי השרים. לוטן אף מציע להקטין את הממשלה ל-20 משרדים שייבחרו בקפידה.

בנימין נתניהו השירות הציבורי ממשלת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}