ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
זורעת טרור באפריקה

מלחמת הגנרלים: השמיים של סודאן מתמלאים בכטב"מים איראניים

רק לפני ארבע שנים חלמנו על נורמליזציה עם סודאן, והיום השמיים של סודאן מתמלאים בכטב"מים איראניים. כך פועל התמנון האיראני לצרף את הסודאנים לציר הרשע. אין פה מתנות חינם כמובן

מלחמת הגנרלים: השמיים של סודאן מתמלאים בכטב"מים איראניים
לוחמים בסודאן צילום: צילום מסך

פרק חדש בסדרה הדיגיטלית "בשכונה שלנו" של רועי קייס בכאן חדשות, והפעם על המעורבות האיראנית הגוברת במלחמת הגנרלים בסודאן, מדינה שלפני ארבע שנים הצטרפה להסכמי אברהם עם ישראל והיום השליט שלה אל-בורהאן לא מהסס לקבל נשק מאיראן ואין פה מתנות חינם כמובן.

המעורבות האיראנית בסודאן צילום: כאן חדשות
 
לחימה מרה בין כוחותיהם של שני גנרלים יריבים השמידה חלק גדול מהמדינה, אלפים נטבחו ו-10 מיליון בני אדם גורשו מבתיהם, הלחימה יצרה משבר עקירה מהגדולים בעולם, כך לפי סוכנות ההגירה של האו"ם.

וככל שהלחימה התפשטה, בתים ומחנות פליטים נשרפו בשריפות שהוצתו בכוונה, כך אמרו מומחים ואנליסטים בעבר לרשת NBC.

"כשאנחנו רואים דיווחים על לחימה עם שריפות, זה מצביע על כך שהאש עשויה לשמש כנשק מלחמה", אמר מארק סנוק, חוקר שריפות, ל-NBC.

יותר מ-50 עיירות וישובים נשרפו שוב ושוב, מה שמצביע על "כוונה ואפשרות לעקירה כפויה", הוסיף סנוק, שיחד עם עמיתיו עוקב אחר השריפות באמצעות לוויין במרכז מידע (CIR), ארגון ללא מטרות רווח המוקדש לחשיפת הפרות זכויות אדם ופשעי מלחמה. 

בהסתמך חלקית על לוויינים עם גלאי חום שפותחו על ידי נאס"א כדי לנטר שריפות ברחבי העולם, סנוק וצוות החוקרים מפרויקט "עדי ראיה מסודאן" (Sudan Witnes) תיעדו יותר מ-235 שריפות שפרצו בעיירות ובכפרים ברחבי המדינה מאז תחילת המלחמה באפריל 2023.

לפחות 15,000 בני אדם נהרגו, לפי דו"ח של האו"ם באפריל האחרון, כ-18 מיליון בני אדם מתמודדים עם רעב.

סודאן איראן כטב"מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}