ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
קידוש השם

כך חולץ הילד בן ה-8 שנעלם באריזונה, השריף בירר על "המתנדבים החסידיים"

חברי משרד השריף המקומי באריזונה התקשרו לשריף של מחוז רוקלנד, כדי לברר לגבי המתנדבים החסידיים שבאו לסייע בחיפוש הילד בן ה-8 שנעלם. הצוות התקבל בחום על ידי אנשי השריף של מחוז קוקונינו, שחיפשו כל הלילה אחר ציון מרון שנמצא בריא ושלם

כך חולץ הילד בן ה-8 שנעלם באריזונה, השריף בירר על "המתנדבים החסידיים"
מתנדבי הצלה וחברים מרוקלנד מטפלים בילד לאחר החילוץ צילום: Yeshiva world news

קצת אחרי השעה 23:00 ב-21 באוגוסט, הטלפון הסלולרי של רכז ארגון 'חברים' ממחוז רוקלנד בני יורק יוסי מרגרטן צלצל. מרגרטן קיבל את השיחה מאם נואשת שסיפרה לו שבנה נעדר במשך שלוש שעות לאחר טיול משפחתי בשמורת טבע ענקית באריזונה, ביער הלאומי קוקונינו.

"היא בכתה", סיפר מרגרטן "היא אמרה שהם חיפשו כבר שלוש שעות והם לא מוצאים אותו". מרגרטן פנה לאלי רואו מ"אייר הצלה", שלא היסס לרגע כשנשאל אם יהיה מוכן לשלוח מטוס לחוף המערבי. "הוא אמר לי כל מה שאנחנו צריכים, הוא יעשה", סיפר מרגרטן.

החיפושים אחר השניים צילום: באדיבות המצלם

"היו רק 14 מושבים במטוס, אז לקחנו את הטובים ביותר, כולל צוות שמטיס רחפנים", ציין מרגרטן. מתנדבי ארגון 'חברים' התאספו בנמל התעופה של מחוז סאליבן בשעה 3 לפנות בוקר, שם אלי רואו דאג למטוס מתודלק שמוכן להמראה. המתנדבים התפללו שחרית על המטוס, והיה להם ספר תורה קטן שרק קיבלו ארבעה ימים קודם לכן.

באדיבות המצלםהמתנדבים עולים למטוסצילום: באדיבות המצלם

"זאת הייתה הפעם הראשונה שבה נעשה בספר התורה שימוש, וזה היה מאוד מרגש", אמר מרגרטן.

התפילה במטוס צילום: באדיבות המצלם

הצוות התקבל בחום על ידי אנשי השריף של מחוז קוקונינו, שחיפשו כל הלילה אחר ציון מרון, בן השמונה. אך מזג אוויר גשום הפריע למאמצי החיפוש שלהם, הם המשיכו את החיפושים בבוקר.

חיפושים אחר הילד צילום: באדיבות המצלם

חברי משרד השריף המקומי באריזונה אמרו למרגרטן שהם התקשרו לשריף של מחוז רוקלנד, ג'יימס פאלקו, כדי לברר לגבי המתנדבים החסידיים שבאו לעזרתם. "הוא אמר לנו שהשריף אמר להם שאנחנו הטובים שבטובים, והם מחכים לנו בזרועות פתוחות", אמר מרגרטן. "לפני שנכנסנו ליער, אמרתי לחברים שהגענו למשימה מיוחדת, ואם נעשה את ההשתדלות שלנו אז ריבונו של עולם יעזור".

VIN newsהמתנדבים בקבלת תדרוך לפני החיפושיםצילום: VIN news

המתנדבים התפצלו לקבוצות ויצאו ליער, תוך שהם קוראים בקול את שמו של ציון בתקווה שיענה, בעודם במונסי, הגיעו מתנדבים אחרים לציון האדמו"ר מריבניץ זי"ע להתפלל למציאת הילד.

לפי הערכה של מרגרטן, המתנדבים חיפשו במשך שעה וארבעים דקות את הילד ששמע אותם וענה להם. צוות החברים מיהר לעבר הילד, ששכב על הקרקע חלש, אך במצב בריאותי תקין. למרות השעות הרבות שחלפו, ציון היה במרחק של קצת יותר מקילומטר מהמקום בו נעלם.

VIN newsהמתנדבים נושאים את ציוןצילום: VIN news

"הוא אמר לנו שהוא חשב שהוא הולך אחרי אביו למגרש החניה ושאמא שלו מאחוריו, אבל הוא פספס פנייה", אמר מרגרטן. "זה היה רק ​​חמש דקות הליכה למגרש החניה, אבל הוא הגיע ליער. הוא הסתובב, אבל לא ידע לאן ללכת. בסופו של דבר, הוא התעייף ופשוט נשכב על הקרקע".

המתנדבים הרבים מארגון 'חברים' רוקלנד, לוס אנג'לס, ומאריזונה, 'אייר הצלה' ו'הצלה' מלוס אנג'לס, שרו ורקדו בהודעה להשם על מציאת הילד בריא ושלם.

המתנדבים רוקדים 'חסדי השם' צילום: באדיבות המצלם
 
מרגרטן הודה ושיבח את האנשים הרבים שהיו אחראים למציאת ציון. "החברים שלנו עשו עבודה מדהימה, כמו אלי רואו, שבשיחת טלפון אחת סידר נסיעה יקרה, הרים מטוס ונתן לנו את כל הסיוע, וארגון הצלה מלוס אנג'לס, שנסעו שבע שעות והקימו מרכז פיקוד" אמר מרגרטן. "ברוך השם, אנו אסירי תודה שמצאנו אותו כל כך מהר והחזרנו אותו למשפחתו".

אלי רואו המנכ"ל והטייס של 'אייר הצלה' מודה לארגון חברים ממחוז רוקלנד ולרשויות המקומיות על עבודתם המדהימה במציאת הילד הנעדר ציון מרון בן ה-8 בפלגסטף אריזונה צילום: באדיבות המצלם

הרב דובי שפירו מבית חב"ד פלגסטאף סייע רבות למשפחה לתאם את החיפושים עם הרשויות המקומיות. בבית חב"ד בפלגסטף דאגו לאוכל עבור צוותי האיתור וההצלה והארגונים שהצטרפו למאמץ החיפושים.

ציון מרון ארגון חברים מחוז רוקלנד ארגון הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}