י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הפנים של אירופה

צבועות: ספרד ואירלנד הן אנטי-ישראליות רק כשזה נוח לאינטרסים שלהן

בכל הנוגע לאינטרסים האישיים של אירלנד, כל השקפותיה כביכול לא קיימות כשזה נוגע לשימוש בנשק ישראלי. מצד אחד מאשימה את ישראל "ברצח עם", ומצד שני מזמינה מל"טים ישראלים

צבועות: ספרד ואירלנד הן אנטי-ישראליות רק כשזה נוח לאינטרסים שלהן
הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

אירלנד האנטי-ישראלית ותומכת בפלסטינים לצד עוינות גדולה לישראל, שוקלת לרכוש מל"טים ישראלים עבור הצבא שלה, כך דיווח ה- Irish Times באירלנד.

אירלנד, שתמיד הייתה עוינת לישראל, הגבירה את עוינותה לגבהים חדשים מאז ה-7 באוקטובר, והצטרפה לטענה האבסורדית של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג, הכירה במדינה פלסטינית כפרס לטרור, וקראה לאיחוד האירופי לבטל את הסכמי הסחר שלו עם ישראל. ראש ממשלת אירלנד לשעבר אף התייחס לחטופה אירית ישראלית ששוחררה מהשבי בעזה כ"ילד שאבד ועכשיו נמצא".

כזכור אמילי הנד בת ה-9, נחטפה בשבעה באוקטובר, בהתחלה חשבו בישראל שהיא נרצחה על ידי מחבלי חמאס, ולאחר מכן התברר שהיא חיה וחטופה ברצועת עזה. ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, "הביע שמחה" על שחרורה של אמילי בנובמבר 2023, בעלת האזרחות ישראלית-אירית: "ילדה תמימה שאבדה, ועכשיו נמצאה וחזרה", כתב בפוסט שפרסם ברשת החברתית X.

בהודעה המלאה של ורדקר נכתב: "זהו יום של אושר גדול ושל הקלה לאמילי הנד ולמשפחתה. ילדה תמימה שאבדה נמצאה כעת והוחזרה, ואנו משחררים אנחת רווחה גדולה. תפילותינו נענו".

ראש הממשלה האירי חסם את האפשרות להגיב לציוץ, אך הרשת התמלאה בפוסטים נגד הציוץ הנבזי. אילון לוי, שהיה אז מהדוברים של ישראל לתקשורת הזרה, השיב לו: "אמילי לא אבדה. היא נחטפה באכזריות על-ידי יחידות המוות שטבחו בשכניה. היא לא נמצאה. חמאס ידע היכן היא לאורך כל הזמן ובאופן ציני המשיך להחזיק בה כחטופה. וחמאס לא שחרר אותה בעקבות תפילותיך, אלא בעקבות הלחץ הצבאי של ישראל".

ההודעה הזו גרמה לזעם גדול בישראל, כיוון שורדקר חובב הפלסטינים התעלם לחלוטין מהחטיפה עצמה, שבוצעה על ידי רוצחי חמאס. אלי כהן, שר החוץ דאז, זימן את השגריר האירי בארץ, ונזף בו על ההתנהלות של אירלנד בכל הנוגע לעימות בין ישראל לארגון הטרור חמאס.

בנסיון למזער את הזעם כלפיו, ורדקר צייץ ציוץ המשך: "ילדה קטנה נחטפה מביתה והוחזקה בשבי במשך כמעט שבעה שבועות. היא העבירה את יום הולדתה התשיעי כחטופה. אנחנו מקווים שתחלים במהרה מהחוויה הטראומטית בחיק משפחתה האוהבת" מבלי להזכיר את חמאס.

 

עם זאת, בכל הנוגע לאינטרסים האישיים שלה, כל השקפותיה כביכול מפוזרות לכל הרוחות. היא לא מתלבטת לגבי שימוש בנשק ישראלי, אירלנד רכשה בעשר השנים האחרונות נשק בסכום של יותר מ-9.45 מיליון דולר שיוצר בישראל. ועכשיו למרות מה שהיא מכנה "רצח עם" של ישראל בעזה, הצבא האירי מאפשר לחברות ישראליות להגיש הצעות למכרז עבור צי מל"טים. על פי הדיווח באירלנד, ישראל "מובילה עולמית בטכנולוגיית רחפנים. ונמצאת במצב טוב לקבל את החוזה".

לאירלנד הצטרפו ספרד ונורבגיה שהכירו במדינה פלסטינית במאי. עם זאת, ספרד שמה גם את האינטרסים האישיים שלה לפני "דאגה" לפלסטינים. תוכניתה לפתוח שגרירות ברמאללה נכשלה מכיוון שאף דיפלומט ספרדי לא הסכים לעבור מתל אביב לרמאללה בשל דאגות לגבי "איכות חיים וביטחון", גם הם יודעים שרמאללה לא נחמדה לזרים.

באפריל האחרון סטודנטים באוניברסיטת ביר זית ברמאללה תקפו את רכבו של ראש הנציגות של גרמניה בשטחים הפלסטיניים, אוליבר אובטש, בעת ביקורו במוזיאון סמוך. הם יידו אבנים במחאה על תמיכת ממשלת גרמניה בישראל.

"זה אבסורד להכיר בפלסטין מבלי לפתוח שגרירות כדי למסד אותה", אמרו אז מקורות ממשרד החוץ הספרדי לעיתון הדיגיטלי הספרדי Ok Diario.

אירלנד ספרד חמאס הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}