ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הסגרה לא אפשרית

רוסיה עצרה אזרח ישראלי מבוקש בארה"ב בגין הונאה

רוסיה עצרה אזרח ישראלי-קנדי מבוקש בארה"ב בגין הונאה. ג'ושוע קרטו מבוקש בגין הונאה של מסחר באופציות בינאריות. אם יואשם ברוסיה הוא עלול לעמוד בפני 10 שנים, הסגרה לארה"ב לא אפשרית

רוסיה עצרה אזרח ישראלי מבוקש בארה"ב בגין הונאה
ג'ושוע קרטו צילום: רשת X

אזרח ישראלי מבוקש בארה"ב בגין הונאה נעצר ברוסיה

*רוסיה עצרה אזרח ישראלי-קנדי מבוקש בארה"ב בגין הונאה. ג'ושוע קרטו מבוקש בגין הונאה של מסחר באופציות בינאריות. אם יואשם ברוסיה הוא עלול לעמוד בפני 10 שנים, הסגרה לארה"ב לא אפשרית*

משטרת סנט פטרסבורג עצרה נהג מירוץ ישראלי-קנדי מבוקש על ידי ארצות הברית בגין הונאה לכאורה הקשורה לתוכנית מסחר מקוונת לא חוקית במניות, כך מסרה מערכת המשפט בעיר.

האיש, ג'ושוע קרטו, (45) מבוקש, לצד אחיו דיוויד וג'ונתן ועוד כמה אחרים, בגין הפעלת תוכנית הונאה למסחר באופציות בינאריות בין השנים 2013 ל-2018 שהונה משקיעים במיליוני דולרים, כך לפי האמריקאים.

מטעם בית המשפט בסנט פטרסבורג נמסר שקארטו נעצר ב-19 באוגוסט בנמל התעופה פולקובו. הוא זוהה כאזרח ישראלי קנדי נאמר שהוא "מבוקש על ידי ארצות הברית". לא ברור מתי קרטו הגיע לרוסיה.

ביום רביעי האחרון האריך בית המשפט את מעצרו ב-72 שעות.  "אנו שואפים לספק את התמיכה הקונסולרית הדרושה לאזרח הישראלי העצור ג'ושוע קרטו תוך ציות מלא לחוק הרוסי ולהסכמים בינלאומיים רלוונטיים", צוטט נציג שגרירות ישראל בתקשורת הרוסית.

בית המשפט מסר כי ניתן להאשים את קרטו במסגרת חוק ההונאה של רוסיה, שעונשו הוא עד 10 שנות מאסר. "לקרטו אין מקום מגורים קבוע בסנט פטרסבורג, אך יש לו דרכון של אזרח זר, המאפשר לו לעבור את גבול הפדרציה הרוסית ללא הפרעה, ובכך למנוע הסגרה", נמסר מבית המשפט, למוסקבה ולוושינגטון אין הסכם הסגרה.

קרטו ושני אחיו הואשמו בהונאה בקנדה הקשורה לתכנית אופציות בינאריות מזויפות בספטמבר 2020, על ידי ועדת ניירות הערך של אונטריו.

הוועדה הגישה תביעה אזרחית נגד האחים בטענה כי מיולי 2013 עד אפריל 2017 האחים הפעילו פלטפורמות מסחר מקוונות שמכרו באופן בלתי חוקי אופציות בינאריות למשקיעים באונטריו ושיקרו למשקיעים לגבי מיקומם בישראל ושמותיהם האמיתיים, וכן הטעיית משקיעים. באמצעות שימוש בדירקטורים כדי לטשטש את הקשר שלהם לחברות שבבעלותם.

שלושת האחים, שעלו לישראל מאונטריו - קנדה, התערו עם האליטות הישראליות, חיו אורח חיים יוקרתי בבתים מפוארים, והתעסקו הרבה עם מכוניות ספורט.

ברוסיה דווח כי לקרטו יש כמעט 690 אלף מנויים ברשתות חברתיות שמכירים את הישראלי כאספן נלהב של מכוניות ספורט פרארי. יש לו דגמים שונים במוסך שלו, כולל הדור האחרון של רולס רויס ​​פאנטום.

 

 

רוסיה קנדה ישראל ג'ושוע קרטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}