י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תומכים מפתיעים

הפלג הירושלמי זוכה לאהדה בלבנון: "בואו לגור כאן"

כלי תקשורת ערביים עוקבים אחר מחאות הקיצונים נגד גיוס לצה"ל, ומדווחים על "מחסור חמור בכוח אדם בצבא הישראלי". כתב "אל-מיאדין" של החיזבאללה פנה למוחים אחרי ההפגנות: "הבתים שלנו בלבנון פתוחים עבורכם. למה הם מרביצים לכם ככה? אם מסוכן לחרדים בישראל, אתם מוזמנים ללבנון"

הפלג הירושלמי זוכה לאהדה בלבנון: "בואו לגור כאן"
הפגנת הפלג הירושלמי נגד הגיוס בצפון צילום: באדיבות המצלם

גופי התקשורת בעולם הערבי עוקבים אחר המחאות נגד גיוס חרדים לצה"ל. בתקשורת הערבית דווח כי "המחאות מתרחבות", וברשתות הופצו סרטונים מהעימותים האלימים בין המפגינים החרדים לשוטרים באזור לשכת הגיוס בירושלים.

הקריאה לפלג לבוא ללבנון (באנגלית) צילום: רשתות חברתיות
 
כתב "אל-מיאדין", עלי מורתדא', הזמין את החרדים לעזוב את ישראל ולעבור ללבנון. בפרסום בחשבונו ברשת X הוא כתב: "שלום אויבים שלי. מסר לחרדים היהודים - תמשיכו".
 
הוא גם שיתף סרטון, בו אמר באנגלית משובשת, כי "בדיוק סיימתי לצפות בסרטון החרדים ואני רוצה לדבר איתם. חבר'ה, הבתים שלנו בדרום לבנון פתוחים עבורכם, תגיעו. אתם לא צריכים לחיות כך, הם מתנהגים אליכם כמו לכבשים".
 
באל-ג'זירה דיווח על "מחסור חמור בכוח אדם בצבא הישראלי", וכתבו: "יהודי דתי כינה את השוטרים נאצים". הם הסבירו כי העימותים התפתחו על רקע זימון חרדים לגיוס, וכי בשבועות האחרונים התקיימו מספר הפגנות אך לא ציינו כי מדובר במפגינים חרדים קיצונים מפני שמבחינתם המפגינים מייצגים את כלל החרדים.
 
כזכור מזכ"ל חיזבאללה נסראללה הזכיר את סוגיית החרדים בחודש מרץ: "אחרי חמישה חודשים, הצבא הישראלי נמצא במחסור של קצינים וחיילים. בישראל רוצים לגייס חרדים. הם יושבים בבתי הספר, לוקחים קצבאות מהמדינה ורק לומדים, לא מתגייסים".
חיזבאללה נסראללה מלחמת חרבות ברזל הפגנות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}