י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"נתניהו יכול לבטל"

השרה לשעבר: "לא מצטערת על הסכם הגז עם לבנון"

בריאיון ל"120 ואחת", הפודקאסט הפוליטי של ynet, מתעקשת הח"כית מיש עתיד שהיעדר ההרתעה בצפון לא קשור למהלך שבוצע בהיותה שרת האנרגיה: "נתניהו נכנע בהר דב ובמגידו, חיזבאללה ראה ממשלה שלא הגיבה"

 השרה לשעבר: "לא מצטערת על הסכם הגז עם לבנון"
מאגרי הגז. צילום: צילום: משה שי, פלאש90

שרת האנגריה לשעבר, קארין אלהרר, התייחסה הערב (חמישי) בפודקאסט 120 ואחת להסכם הגז שהובילה מול מדינת לבנון וארגון הטרור חיזבאללה בממשלת בנט לפיד ואמרה כי היא לא מצטערת על כך.

אלהרר אמרה: "חד-משמעית לא. אני מבינה למה מכונת הרעל ואנשי נתניהו אומרים שזה הסכם רע. כי הוא לא חתם עליו. דקה אחרי שהוא נחתם נתניהו אמר בסרטון 'אני אבטל אותו'. למה לא ביטלת אותו? כניעה בעיניי זה שהקימו אוהל בהר דוב וממשלת ישראל לא עשתה כלום. כניעה בעיניי זה שהיה פיגוע במגידו וממשלת ישראל לא עשתה כלום. חתימה על הסכם במים הכלכליים ששמר על האינטרסים הביטחוניים, בדחיפה של כל מערכת הביטחון, זו לא כניעה"

על העובדה כי היה בהסכם ויתור של שטח מסוים אמרה: "במים הכלכליים. זה לא ויתור. היה סכסוך בין ישראל ללבנון סביב מה יהיה הקו. הקו הוא נכון וטוב, למשל למאגרים פוטנציאליים, ואנחנו רצינו לשמור על קו המצופים הישראלי ועל הקו היבשתי. את הדבר הזה שמרנו. אמרנו 'יש שם מאגר גז, שבכלל לא ברור מה יש בו, ואנחנו נחלק את זה'. חילקנו. עזבי את זה שבסוף המאגר ריק. לא מצאו שם גז. מים כלכליים, בניגוד לטענות הימין, הם לא מים טריטוריאליים, ולכן אני לא רואה את הוויתור. אני רואה הסכם בין מדינת לבנון למדינת ישראל, לא 'הישות הציונית', לא 'הרעים האלה'. ישראל".

אלהרר לא מתצטערת גם על החגיגות שנעשו בזמן ממשלת בנט ולפיד אחרי חתימת ההסכם וההבטחה כי זה יביא ביטחון ואמרה: "יש לנו מאגרים שנמצאים אחרי הקו הזה. ועכשיו, בבטחה, חברות בינלאומיות יכולות לבוא ולקדוח, כי הן מבינות שזה לא אזור בסכסוך, אין עליו מחלוקת, זה אזור של מדינת ישראל. והן הגיעו. היו מכרזים והגיעו. וכריש יכולה להוציא את הגז בלי בעיה".

לדבריה, "אני חושבת שזו הייתה טעות הרבה יותר גדולה לא להגיב באירועים של הר דב ומגידו. יכול להיות שאם היינו מגיבים אז, לא היינו מגיעים לאירוע הזה. חיזבאללה אמר 'או, הנה ממשלה שלא מגיבה. בואו נחגוג'".

 

 

קארין אלהרר הסכם הגז בנימין נתניהו חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}