י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברקע המגעים

דיווח: ישראל מוכנה לבחון את היקף פריסת הכוחות בציר פילדלפי

ישראל מוכנה לבחון פעם נוספת את היקף פריסת הכוחות בציר - אך מתעקשת על המשך הנוכחות. במקביל, ניסיונות לקיים פסגה אזורית עם ראש ה-CIA, ראש המוסד, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר ביום ראשון הקרוב

דיווח: ישראל מוכנה לבחון את היקף פריסת הכוחות בציר פילדלפי
ציר פילדלפי צילום: אורן כהן, פלאש 90

ראש המוסד וראש השב"כ הגיעו לקהיר היום (חמישי) במסגרת הניסיון להגיע להבנות על ציר פילדלפי. זוהי נקודת המחלוקת המרכזית בין ישראל למתווכות.

לפי גורם ישראלי המעורה בתוכן השיחות וצוטט בכאן חדשות - ישראל מוכנה לבחון פעם נוספת את היקף פריסת הכוחות בציר - אך מתעקשת על המשך הנוכחות בציר פילדלפי בשלב הראשון של העסקה.

צוות המשא ומתן סבור שההתעקשות הזו יכולה להביא לקריסת השיחות כולן. עם זאת, ישנו מאמץ אדיר של המתווכות לשדר עסקים כרגיל ולהמשיך את המגעים ולהביא לפתרונות בין הצדדים - ולקיים פסגה אזורית עם ראש ה-CIA, ראש המוסד, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטאר ביום ראשון הקרוב.

גורם ישראלי אמר בנוגע לאותן התגמשויות ישראליות, כי הן מתרחשות מאוחר מדי, כאשר חמאס מתבצר בסירובו. גורם נוסף מדגיש: חמאס לא במו"מ כעת - וצריך להנמיך ציפיות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הדיווח לפיו נבחן רעיון להציב כח בין-לאומי בציר פילדלפי אינו נכון.

ראש הממשלה נתניהו עומד על העקרון שישראל תשלוט בציר פילדלפי, במטרה למנוע התחמשות מחודשת של חמאס, שתאפשר לו את היכולת לחזור על זוועות השבעה באוקטובר".

חטופים עסקת חטופים ציר פילדלפי מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}