י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תביעת ענק

SHEIN מאשימה את Temu בזיופים, גניבת סודות והונאות משתמשים

(SHEIN) הגישה באחרונה תביעה נגד המתחרה (Temu), בטענה להפרת זכויות יוצרים ולביצוע מגוון פעילויות בלתי חוקיות, שמהותן ניסיון להונות משתמשים ולהידמות לתובעת

 SHEIN מאשימה את Temu בזיופים, גניבת סודות והונאות משתמשים
שתי החברות צילום: Temu, shein

החברה שמאחורי חנות האופנה המקוונת הזולה, SHEIN, הגישה לאחרונה תביעה נגד המתחרה הצעירה שלה, Temu, בטענה להפרות זכויות יוצרים ופעילויות לא חוקיות נוספות שמטרתן להטעות את המשתמשים ולהידמות ל-SHEIN. שתי הפלטפורמות פופולריות בקרב ישראלים רבים שנוהגים להשתמש בהן.

ע"פ הדיווח באתר "אנשים ומחשבים", בתביעה טוענת SHEIN כי Temu נוקטת בפרקטיקות בלתי אתיות הכוללות זיוף, גניבת סודות מסחריים, הפרות זכויות קניין רוחני, והונאה. לטענתה, Temu אינה פועלת כפלטפורמת שוק אמיתית, אלא שולטת על המוצרים והמחירים שהמוכרים יכולים להציע, תוך שהיא מעודדת הפרות של זכויות קניין רוחני.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בארצות הברית במחוז קולומביה, ובה מואשמת Temu גם בהתנהגות לא חוקית ו"חצופה". על פי SHEIN, לפחות אחד מעובדי Temu גנב סודות מסחריים יקרי ערך, כולל מידע על המוצרים הנמכרים ביותר ותמחור פנימי, במטרה לסייע ל-Temu להתחרות בשוק הקמעונאות המקוון.

לטענת SHEIN, אתר הקניות Temu, ניצלה את המידע הגנוב להנחות את המוכרים שלה להעתיק את המוצרים הפופולריים של SHEIN ולמכור גרסאות מזויפות באתר ובאפליקציה שלה. עוד הוסיפה SHEIN, כי לצורך קידום המוצרים המזויפים, Temu שיכפלה תמונות מוגנות בזכויות יוצרים של מוצרי SHEIN ושימשה בהן באתר ובאפליקציה.

נוסף להאשמות על הפרת זכויות יוצרים, טוענת SHEIN כי Temu פנתה ללקוחותיה באמצעות טקטיקות הטעיה, כגון יצירת חשבונות מתחזים והנחיה למשפיענים ברשתות החברתיות להעלות טענות שקריות על איכות ומחירי המוצרים של Temu בהשוואה לאלו של SHEIN.

בהצהרה מטעם דובר SHEIN, נמסר כי "Temu מפרה בצורה מסיבית, מתמשכת ולא חוקית את זכויותיה של SHEIN, הן ישירות והן דרך הספקים שבשליטתה".

TEMU Shein קניות באינטרנט קניות אונליין תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}