י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אל תנסו

בעלי אייפון? אם תקישו את התווים הבאים המכשיר שלכם יקרוס

קריסת המערכת יכולה להוביל לאובדן מידע שלא נשמר. עם זאת חשוב לציין כי המערכת תקרוס רק במידה והמשתמש עצמו יהיה זה שיקיש את הצירוף, ולא בעת משלוח הודעה

בעלי אייפון? אם תקישו את התווים הבאים המכשיר שלכם יקרוס
אילוסטרציה צילום: unsplash

אפל (Apple) נתפסת שוב עם תקלה מביכה במערכת ההפעלה שלה, iOS, ולא מדובר במקרה ראשון. הפעם, צירוף תווים אקראי “”:: יגרום לקריסת מכשיר האייפון שברשותכם. (אל תנסו).

התקלה מובילה לקריסת המערכת ומכאן עשוי להוביל לאובדן נתונים שלא נשמרו. עם זאת, ע"פ הפרסום של המגזין הטכנולוגי tg spot, נראה שמדובר בטעות קוד ולא בפרצת אבטחה שיכולה לשמש את ההאקרים. הקריסה מתרחשת רק כאשר המשתמש עצמו מקיש את הצירוף, ולא באמצעות שליחת הודעה. לדוגמה, התופעה עשויה לקרות אם תקלידו את הצירוף בשורת החיפוש שמעל תפריט ההגדרות או בעת חיפוש אפליקציות ומידע דרך Spotlight.

התקלה ניכרת בגרסה הנוכחית של iOS 17 וגם בגרסאות הבטא של iOS 18 ו-iOS 18.1. עם זאת, בגרסה החדשה יותר נראה כי המערכת נתקלת בהקפאה זמנית בלבד ולא בקריסה מוחלטת.

נכון לעכשיו, אפל לא הגיבה רשמית לעניין. עם זאת, בהתבסס על ניסיון העבר, נראה כי מדובר בטעות קוד שניתן לתקן בקלות יחסית. לא צפוי עדכון מערכת ייעודי לתיקון הבאג, אלא סביר להניח שהתקלה תתוקן במסגרת אחד העדכונים הגדולים שיצאו בשבועות הקרובים.

iPhone (אייפון) סמארטפון שגיאה אפל (Apple) טלפון סלולרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}